Novosađanka dobila EPS na sudu zbog naplate "troška garantovanog snabdevača" 1Foto: BETAPHOTO/ JP EPS

Viši sud u Novom Sadu presudio je u korist Novosađanke koja je tužila Elektroprivredu Srbije (EPS) zbog naplate „troška garantovanog snabdevača“, javlja portal 021.rs.

Kako se navodi, nakon što je objavljena presuda Višeg suda u Užicu, koji je presudio u korist korisnika električne energije, po čemu je EPS građaninu morao da nadoknadi 6.000 dinara, koje je od 2014. platio po osnovu spornog troška, pitanje naplate „troška garantovanog snabdevača“ izazvalo je veliku buru zbog mogućnosti masovnih tužbi protiv EPS.

Osnovni sud odbacio tužbu Novosađanke protiv EPS, nakon čega je uložena žalba i o svemu je odlučivao Viši sud u Novom Sadu, koji je presudu preinačio u korist građanke, koja je postala pravnosnažna i izvršna u aprilu ove godine, navodi radio 021.

U presudi Višeg suda se konstatuje da računi za utrošenu električnu energiju ne sadrže jasne i precizne informacije koju uslugu potrošač plaća kroz „trošak garantovanog snabdevača“.

Sud je ukazao i na to da je protivno zakonu naplaćivanje troškova info centra, jer je, u ovom slučaju EPS, dužan da obezbedi korisnicima besplatnu telefonsku liniju za obaveštavanje i odgovore na pitanja.

U svojim medijskim nastupima EPS je naveo kako je presuda iz Užica, koja je prva dospela u javnost, „izuzetak u sudskoj praksi“, kao i da to potvrđuju 202 odbijena tužbena zahteva od ukupno 206 okončanih sudskih postupaka.

Iako iz EPS tvrde da se trošak snabdevača ne odnosi na trošak izdavanja i slanja računa, već pokriva „deo opravdanih troškova snabdevača“, koje odobrava Agencija za Energetiku, Udruženje „Proces“ navodi suprotno, piše 021.rs pozivajući se na izvor iz Udruženja.

„Kroz ‘trošak garantovanog snabdevača’ EPS naplaćuje štampanje, izdavanje i slanje računa potrošačima, što je u suprotnosti sa članom 12, stav 4 Zakona o zaštiti potrošača, a osim toga nije poznato koji sve stvarni troškovi ulaze u navedenu naknadu budući da EPS nikada nije objavio strukturu tog troška, pa kako potrošač ne zna šta zapravo plaća ta naknada nema osnova“, navode u Udruženju.

Svako ko plaća račun za struju i na čije ime se vodi brojilo, od septembra 2014. godine do danas, može da tuži EPS, poručuju iz Udruženja.

„Građani mogu da dobiju povraćaj sredstava koja su svih ovih godina plaćali EPS pod stavkom ‘trošak garantovanog snabdevača’ neosnovano, naravno ukoliko sud utvrdi neosnovanim naplatu ovih troškova (plus pokrivanje troškova postupka)“, ističu iz Udruženja, a prenosi 021.rs.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari