Održan protest biciklista zbog obeležavanja parkinga oko Ušća 1Foto: Twitter / @uzbbgd

Oko 300 biciklista danas je napravilo veliki krug po gradskim ulicama i završilo vožnju kod parka Ušće u kome se trenutno vrše velike promene prilikom rekonstrukcije, a jedna od nih je i obeležavanje parkinga za oko 100 automobila.

Naime, u novembru 2016. godine je održano gostovanje čuvenog danskog arhitekte Jana Gela na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu. Nakon toga, gradonačelnik ga je uposlio da predloži rešenje za beogradski park Ušće. Ovih dana imamo prilike da vidimo i radove na osnovu tog rešenja u okviru samog parka, navodi se u saopštenju Udruženja građana Ulice za bicikliste.

„Ono što je tada gradonačelnik Siniša Mali rekao na konferenciji za štampu posvećenoj Jan Gelovoj poseti je da se u okviru parka Ušće neće širiti parking kapaciteti, već će ljudi biti stimulisani da dolaze peške i biciklom. I gospodin Gel je napravio takvo rešenje, imajući pešake i bicikliste u prvom planu, što se može i videti na renderima na linku“, ističe se u saopštenju.

Oni dodaju da najnoviji potezi gradske uprave demantuju Sinišu Malog, „koji očigledno Ušće želi da pretvori u luna park gde se inkasira novac, maskirajući to nekakvim kulturnim i naučnim sadržajima i imenom čuvenog arhitekte kojim će se braniti od kritika“.

„Zato je u ulici pored Brankovog mosta dodato ni manje ni više nego stotinak parking mesta i park Ušće je bukvalno okružen parkingom! Ono što je još veći problem za bicikliste a generalno i za građane Beograda je ideja povećavanja parking kapaciteta koji opet generišu dodatni saobraćaj, i to oko parka, koji treba da bude oaza tišine i čistog vazduha, mesto gde gradjani mogu da pobegnu od opšteg meteža i gradske vreve“, dodaju u Udruženju.

Dodatno, kažu, ove parkinge koriste i građani koji do Brankovog mosta dolaze kolima, a posle do svojih radnih mesta javnim prevozom ili peške. Ovakav koncept (tzv. Park and Ride) se u svetu praktikuje tako što se garaže grade po obodu centralne gradske zone, a ne u samoj centralnoj zoni jer onda koncept gubi smisao jer se generiše saobraćaj po već zagušenim saobraćajnicama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari