Ombudsman: Svakodnevno 200-250 poziva građana zbog prava u vanrednom stanju 1Zoran Pašalić Foto: Beta/Milan Obradović

Zaštitnik građana Zoran Pašalić izjavio je da ta institucija svakodnevno dobija između 200 i 250 telefonskih poziva i oko 70 mejlova građana koji joj se obraćaju u vezi sa zaštitom njihovih prava u vreme vanrednog stanja.

Ombudsman je za Radio-televiziju Srbije (RTS) rekao da je cilj te institucije u vreme vanrednog stanja da se građani pridržavaju obaveza koje je Vlada Srbije propisala u cilju suzbijanja epidemije korona virusa ali i da se pritom ne ugrožavaju njihova prava.

„Građani nam se obraćaju praktično za sve, najviše u vezi njihovih prava iz radnih odnosa tokom vanrednog stanja, zatim prava osoba sa invaliditetom. Istovremeno, građani su svesni svojih obaveza i u najvećem broju ih se pridržavaju“, rekao je Pašalić.

Navodeći da postoji 17 ljudskih prava koja ne mogu biti derogirana tokom vanrednog stanja, ombudsman je dodao da je na inicijativu te institucije brzo rešen problem sa testiranjem građana koji su bili smešteni u privremenoj bolnici na beogradskom Sajmu.

„Nama se 3. aprila obratilo 69 građana koji su bili na Sajmu, suština je bila da se testiranje na prisustvo virusa obavi brzo. Mi smo potom pozvali Ministarstvo zdravlja i to je urađeno pa su neki od njih već poslati kućama“, kazao je zaštitnik.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari