Otvaranje prema građanima 1Foto: RTS logo

Javni servisi informacije treba da plasiraju što široj publici kako bi povećali posetu na svojim portalima, ocenio je Dušan Raković iz Centra za humanističke studije iz Niša.

On je od januara do juna analizirao sadržaje na internet sajtovima Radiotelevizije Srbije i Radiotelevizije Vojvodine.

Raković je na konferenciji za novinare u Beogradu, posvećenoj komunikaciji javnih medijskih servisa i građana, predstavio rezultate istraživanja o pristupačnosti tih portala i mogućnostima koje oni pružaju posetiocima za interakciju.

Prema Rakoviću, koncept građanskog novinarstva na sajtu RTS je ograničen na rubriku „gledalac-reporter“ i tu se mogu naći „lake informacije“ i video snimci, ali ne i druge vrste vesti.

Otvaranje prema posetiocima i davanje više mogućnosti za interakciju su načini za povećanje broja posetilaca, smatra Raković.

On je naveo i da je sajt RTS po posećenosti u konkurenciji domaćih portala na sedmom ili osmom mestu, a da je sajt RTV slabiji.

Zamenik urednika na sajtu RTS Rade Maroević je ocenio da portal RTS odgovara strukturi tog medijskog servisa i da je u proteklih osam godina tri puta proglašen za najbolji sajt.

Građansko novinarstvo je dobrodošlo, ali mora da se organizuje na pravi način, objasnio je Maroević i ukazao na ograničene finansijske mogućnosti RTS.

On je ocenio i da u svetu postoji tendencija da se komentari sa sajtova izmeštaju na društvene mreže.

Konsultant za elektronske javne rasprave Aleksandar Ivić je predstavio portal javnih rasprava na kojima javni medijski servisi mogu besplatno da organizuju takve vrste debata na internetu.

Konferenciju o komunikaciji javnih medijskih servisa sa građanima je organizovalo Udruženje Edukacioni centar Leskovac – član neformalne koalicije Građani za medije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari