Foto: Media centar

Ombudsman je kazao da postojeće nadležnosti ombudsmana nisu takve da bi njegove preporuke morale biti prihvaćene po svaku cenu.

„Da je ombudsman tigar od papira, konstatovali su evropski parlamentarci, i to je primenjivo na sve ombudsmane u svetu. Sve zavisi od autoriteta. Potrebno je razmišljati o uvođenju nekih sankcija u izmenama zakona na kojima već radimo i koje bi trebalo da budu gotove do polovine decembra“, kazao je Pašalić.

Po njegovim rečima, najvažnije je pomoći konkretnoj osobi i rešiti konkretan problem.

„Srbiji nedostaje zakon o besplatnoj pravnoj pomoći zbog čega se u izmenama zakona o zaštitniku građana razmišlja i o uvođenju neke vrste besplatne pravne pomoći koja bi omogućila građanima da dobiju savete u Kancelariji ombudsmana pre nego što pokrenu neki postupak.

Pašalić je naveo i da se građani najčešće žale na rad sudova, nekih delova izvršne vlasti, lokalnih samouprava, i to najviše u oblasti finansija i ekonomskih problema.

„Nekih 50 odsto građana koji donose pritužbe, žale se na sudove. Građani se najčešće žale ombudsmanu kada sve institucije koje su mogle ili trebale da reše neki problem, to nisu uradile“, rekao je Pašalić.

On je dodao da se zbog velikog broja građana koji žele da iznesu svoje pritužbe ombudsmanu, razmišlja i o uvođenju trećeg termina u mesecu za prijem građana.