Veći deo železničke mreže u Francuskoj još uvek trpi poremećaje, budući da je protest protiv penzionih reformi koje je pokrenuo predsednik Nikola Sarkozi ušao u treći dan. Sindikati su saopštili da i dalje čekaju sporazum o uslovima pod kojima bi mogli da počnu pregovore sa vladom.

Veći deo železničke mreže u Francuskoj još uvek trpi poremećaje, budući da je protest protiv penzionih reformi koje je pokrenuo predsednik Nikola Sarkozi ušao u treći dan. Sindikati su saopštili da i dalje čekaju sporazum o uslovima pod kojima bi mogli da počnu pregovore sa vladom.
Ministar rada Gzavije Bertran rekao je da pregovori mogu da počnu tek kad sindikati okončaju štrajk. Sindikati, pak, žele da štrajkuju i za vreme bilo kakvih pregovora. Juče je donekle uvećan broj vozova koji su saobraćali, ali milioni građana i dalje su se suočavali s dugim čekanjima i borili se da dođu do posla – peške, biciklima ili uz pomoć rolera, probijajući se kroz zakrčene puteve.
Saobraćalo je svega 200 od 700 ekspresnih vozova TGV. Dve linije pariskog metroa potpuno su zatvorene, dok je saobraćala trećina autobusa. Milioni Nemaca, takođe su se suočili s dugim čekanjima, jer su mašinovođe, koje traže povećanje plata, ušle u treći dan štrajka. Pošto je kompanija Dojče Ban saopštila da od povišice nema ništa, mašinovođe su najavile neograničeni štrajk.
Francuska vlada saopštila je da je spremna da pregovara sa sindikatima samo ako prestane štrajk. Pad broja onih koji štrajkuju, prema rečima ministra Bertrana, smanjuje se jer „sada ima više radnika koji žele da rade od onih koji bi da štrajkuju“. Nekoliko železničkih sindikata, kako je izvestio Bi-Bi-Si, odbilo je ponudu ministra, i izgledi za prekid štrajka za vikend ostaju nesigurni.
Rano ujutro neki štrajkači sprečili su vozove da krenu iz pariskog depoa Aržentej ispaljujući rakete i petarde na prugu. „To je skandalozno i potpuno neprihvatljivo“, reagovao je Žujom Pepi, izvršni direktor kompanije SNCF, koji je za to okrivio „neke neodgovorne štrajkače i strane elemente“.
Štrajkači na železnici u Francuskoj zahtevaju da i dalje ranije odlaze u penziju, dok nemačke mašinovođe traže „minimalac“ od 2.500 evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari