Jedna gospođa iz Švajcarske godinama zove i ne pita ništa, samo priča koliko voli Šešelja i radikale. Dobijamo i bračne ponude. Pretplatnik se javi, kaže da je prodao plac, a ima i prilično veliku sumu novca na bankovnom računu pa pita ako znamo nekog ko je zainteresovan za udaju, da mu se javimo. Nema preterane zahteve, samo da ne bude starija od 35 godina. Drugi pita koliko brzo trči impuls za Australiju – kroz smeh nam priča Jadranka Teofilović, koja radi već pet godina kao operater u službi 988 Telekoma Srbije.


Već ima pretplatnika čiji glas operateri prepoznaju, a među njima je i jedna starija gospođa koja zove svakog jutra tačno u sedam sati i priča o politici. Zapravo viče, pa ne može uvek da se razume o čemu govori, ali najčešća tema je politička situacija u zemlji. Ne traži savet niti razgovor, samo ispriča šta je planirala i prekine vezu, kaže Teofilovićeva.

Prostorije servisa 988 posetili smo oko podneva i mogli da se na licu mesta uverimo da pozivi stižu na svake tri sekunde, kako nam je rekao supervizor Ivan Dmitrović. Do podneva većje zabeleženo oko 45.000 poziva, kojih u zavisnosti od dana ima od 35.000, pa čak do 80.000 (što znači 55 poziva u minutu).

Oko 160 uglavnom mladih operatera u beogradskoj službi odgovara na pitanja pretplatnika u tri smene, a u proseku svaki od njih u toku radnog dana više od hiljadu puta kaže „dobar dan“. Najnapornije je nedeljom, jer tada radi samo služba u Beogradu, a ona je ujedno i jedina u Srbiji koja radi 24 sata.

Zbot toga se dešava da ljudi iz unutrašnjosti dobiju beogradsku službu, a traže broj „STR Mika“.

– Kako ne znate koja je to radnja, pa kod one žute kuće na ćošku – pita zbunjeni pretplatnik.

Operateri s kojima smo razgovarali objašnjavaju da se svakodnevno susreću sa smešnim, ali i tužnim i neprijatnim situacijama. Ljudi su obično nervozni kada zovu s mobilnog i ne žele da čekaju. Naravno, najviše je ipak onih koji tačno znaju šta im treba i za oko 40 sekundi, koliko je predviđeno da traje razgovor, dobiju željeni broj telefona ili adresu. Zovu i po nekoliko puta zaredom, jer automat „brzo diktira broj, pa ne stižu da zapišu.“

Operateri se smeju i kažu, koliko su puta nekog spasli od samoubistva, trebalo bi ih nagraditi.

Najinteresantnije je noću, kada ima mnogo ljudi koji su pijani i „raspoloženi za opuštene razgovore“. Najčešće je rečo portirima, ali i drugima koji su u kasnim satima na radnom mestu. Umeju da budu i bezobrazni, ali nekako i s njima uspevaju da se izbore.

– Ne prekidamo poziv, nego ih saslušamo, nasmejemo se s njima i ljubazno objasnimo u čemu možemo da im pomognemo, a u čemu ne – priča Jadranka Teofilović.

Ljudi koji zovu često pitaju i koji je datum. Jedna gospođa, nakon što je od operatera dobila odgovor, rekla je da ima novine s tim datumom, ali da ne može da se seti kad ih je kupila. Smeh često izazivaju i pogrešni nazivi ulica pa je tako Ulica Garsija Lorke, bila tamo neka rolka.

Ima i onih koji su usamljeni pa žele samo da ih neko sasluša. Kažu, „vi ste mi najjeftiniji, znam da ne smete da mi prekinete vezu, a nemam s kim drugim da razgovaram“. Sećaju se i jedne osobe sa invaliditetom, koja nema nikoga i zove 988 za sve što joj treba. Zovu i deca, najčešće iz unutrašnjosti, da porazgovaraju, ali i nešto otpevaju.

Neki hoće i da se upoznaju sa operaterkama. Najčešće Crnogorci, sa osmehom dodaje Svetlana Ristić, koja u ovoj službi radi već17 godina, sada kao kontrolor operatera. Ona je tu da pomogne i „uskoči“, ukoliko mlađi kolega ne može da se snađe u tom trenutku. Seća se čuvenog primera kada je jedan Crnogorac zvao službu 9812. Traži da mu operater pomogne, jer okreće 9 i 8, ali na brojčaniku nema broj 12. Kaže da na obukama novim kolegama često spomene baš tog Crnogorca.

Ljudi zovu i da se zahvale na ljubaznosti, čak i ako ne dobiju traženu informaciju, ali cene strpljenje operatera. Tokom novogodišnjih praznika, pretplatnici su bili naročito raspoloženi i nisu propuštali da upute želje za sreću Novu godinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari