Već ima pretplatnika čiji glas operateri prepoznaju, a među njima je i jedna starija gospođa koja zove svakog jutra tačno u sedam sati i priča o politici. Zapravo viče, pa ne može uvek da se razume o čemu govori, ali najčešća tema je politička situacija u zemlji. Ne traži savet niti razgovor, samo ispriča šta je planirala i prekine vezu, kaže Teofilovićeva.

Prostorije servisa 988 posetili smo oko podneva i mogli da se na licu mesta uverimo da pozivi stižu na svake tri sekunde, kako nam je rekao supervizor Ivan Dmitrović. Do podneva većje zabeleženo oko 45.000 poziva, kojih u zavisnosti od dana ima od 35.000, pa čak do 80.000 (što znači 55 poziva u minutu).

Oko 160 uglavnom mladih operatera u beogradskoj službi odgovara na pitanja pretplatnika u tri smene, a u proseku svaki od njih u toku radnog dana više od hiljadu puta kaže „dobar dan“. Najnapornije je nedeljom, jer tada radi samo služba u Beogradu, a ona je ujedno i jedina u Srbiji koja radi 24 sata.

Zbot toga se dešava da ljudi iz unutrašnjosti dobiju beogradsku službu, a traže broj „STR Mika“.

– Kako ne znate koja je to radnja, pa kod one žute kuće na ćošku – pita zbunjeni pretplatnik.

Operateri s kojima smo razgovarali objašnjavaju da se svakodnevno susreću sa smešnim, ali i tužnim i neprijatnim situacijama. Ljudi su obično nervozni kada zovu s mobilnog i ne žele da čekaju. Naravno, najviše je ipak onih koji tačno znaju šta im treba i za oko 40 sekundi, koliko je predviđeno da traje razgovor, dobiju željeni broj telefona ili adresu. Zovu i po nekoliko puta zaredom, jer automat „brzo diktira broj, pa ne stižu da zapišu.“

Operateri se smeju i kažu, koliko su puta nekog spasli od samoubistva, trebalo bi ih nagraditi.

Najinteresantnije je noću, kada ima mnogo ljudi koji su pijani i „raspoloženi za opuštene razgovore“. Najčešće je rečo portirima, ali i drugima koji su u kasnim satima na radnom mestu. Umeju da budu i bezobrazni, ali nekako i s njima uspevaju da se izbore.

– Ne prekidamo poziv, nego ih saslušamo, nasmejemo se s njima i ljubazno objasnimo u čemu možemo da im pomognemo, a u čemu ne – priča Jadranka Teofilović.

Ljudi koji zovu često pitaju i koji je datum. Jedna gospođa, nakon što je od operatera dobila odgovor, rekla je da ima novine s tim datumom, ali da ne može da se seti kad ih je kupila. Smeh često izazivaju i pogrešni nazivi ulica pa je tako Ulica Garsija Lorke, bila tamo neka rolka.

Ima i onih koji su usamljeni pa žele samo da ih neko sasluša. Kažu, „vi ste mi najjeftiniji, znam da ne smete da mi prekinete vezu, a nemam s kim drugim da razgovaram“. Sećaju se i jedne osobe sa invaliditetom, koja nema nikoga i zove 988 za sve što joj treba. Zovu i deca, najčešće iz unutrašnjosti, da porazgovaraju, ali i nešto otpevaju.

Neki hoće i da se upoznaju sa operaterkama. Najčešće Crnogorci, sa osmehom dodaje Svetlana Ristić, koja u ovoj službi radi već17 godina, sada kao kontrolor operatera. Ona je tu da pomogne i „uskoči“, ukoliko mlađi kolega ne može da se snađe u tom trenutku. Seća se čuvenog primera kada je jedan Crnogorac zvao službu 9812. Traži da mu operater pomogne, jer okreće 9 i 8, ali na brojčaniku nema broj 12. Kaže da na obukama novim kolegama često spomene baš tog Crnogorca.

Ljudi zovu i da se zahvale na ljubaznosti, čak i ako ne dobiju traženu informaciju, ali cene strpljenje operatera. Tokom novogodišnjih praznika, pretplatnici su bili naročito raspoloženi i nisu propuštali da upute želje za sreću Novu godinu.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.