Proces protiv bivšeg gradskog menadžera Aleksandra Bjelića, osumnjičenog da je sa saradnicima oštetio budžet grada Beograda za šest miliona evra 2009. godine, još nije dobio sudski epilog.

Stručna javnost smatra da je proces protiv funkcionera bivše vlasti politički motivisan, sa čime se saglasio i nekadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, koji je za naš list izjavio da je hapšenje njegovih najbližih saradnika po dolasku SNS na vlast zapravo bio pokušaj diskreditacije poštenih ljudi i da će jednog dana otkriti ko je u sve te radnje i po čijem nalogu bio umešan.

Policija je početkom 2014. saslušala bivše funkcionere prestonice Aleksandra Bijelića i Marka Blagojevića, zbog sumnje da su oštetili budžet Beograda prilikom obnove Bulevara kralja Aleksandra 2009. godine. Na osnovu rezultata predistražnog postupka koji je sprovela PU Beograd u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom sumnjalo se da je prilikom rekonstrukcije Bulevara za izvođača radova nezakonito izabrano preduzeće Balkan gradnja, iako je, navodno, ponuda drugog ponuđača bila povoljnija za šest miliona evra. Drugi ponuđači su odbijeni jer nisu ispunjavali sve uslove tendera, a time je, navodno, Beograd oštećen za više od 642 miliona dinara. Viši sud u Beogradu je prošle godine potvrdio optužnicu protiv bivšeg gradskog menadžera Aleksandra Bijelića i još osam okrivljenih, ali slučaj i dalje nema sudski epilog.

Bjelićev branilac Sead Spahović kaže za Danas da se postupak pomera sa mrtve tačke svaki put pred izbore, ali da nadležni beže od tog predmeta „jer se iz aviona vidi da tu nema perspektive ni za tužilaštvo niti za sud“.

– Postupak je trenutno u fazi potvrđivanja optužnice, ali postoji prikriveni sukob nadležnosti između Specijalnog suda i Višeg suda u Beogradu s jedne strane, i tužilaštava s druge. Svi bi želeli da taj predmet radi neko drugi. Problematična je sama osnova za suđenje i u tom postupku nema nikakvih dokaza – ističe Spahović. On dodaje da se u Srbiji funkcioneri gone isključivo zbog političke nepodobnosti.

– Svi ozbiljniji slučajevi su politički inspirisani i dirigovani, sem ubistava. Mada se i oko takvih slučajeva pravi cirkus. Ovde nema nikakvih dokaza protiv Bjelića, a mislim da on lično i nije bio meta postupka. Indikativno je da se ovaj proces ubrzava uvek pred neke izbore, a to sada koincidira sa pričama o eventualnoj kandidaturi Dragana Đilasa sa gradonačelnika – navodi Spahović. Naš sagovornik smatra da aktuelna vlast nije izmislila politički dirigovane procese, sem što oni sada eskaliraju i u potpunosti su beskrupulozni.

Nakon hapšenja svojih najbližih saradnika 2014. godine, tadašnji lider DS Dragan Đilas rekao je da niko iz njegovog tima u vreme dok je bio gradonačelnik Beograda nije prekršio zakon uključujući i bivšeg gradskog menadžera Aleksandra Bijelića i bivšeg direktora agencije za investicije Marka Blagojevića. On je tada naglasio da se ne oseća ugroženim zbog istrage o rekonstrukciji Bulevara kralja Aleksandra, navodeći da krivična prijava u tom predmetu nije utemeljena, jer „ne postoji mogućnost da iko na tenderima za projekte koje finansira Evropska investiciona banka (EIB) ili Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) utiče na to ko će dobiti posao“.

– Da biste uopšte tražili sredstva od EIB i EBRD, morate da imate projekat, a kada dobijete sredstva, onda vam banka daje konsultanta koji učestvuje u pripremi uslova tendera na koji banka potom daje saglasnost. Ovo je bio najbolji tender za građevinsku industriju u poslednjih 15 godina – rekao je tada Đilas na konferenciji za novinare. Bivši gradonačelnik nedavno je dobio upozorenje da će biti uhapšen ukoliko bude kandidat opozicije za prvog čoveka u Beogradu, kao i da se „prikupljaju materijali za tu operaciju“. Đilas je rekao da ga takve najave ne mogu zastrašiti, ali i da „ne sumnja da su moguće razne nameštaljke“.

 

Đinđićev vozač

Aleksandar Bjelić je radio pri kabinetu premijera Zorana Đinđića, a u javnosti je najpoznatiji kao njegov lični vozač. Bio je i jedan od svedoka na suđenju za Đinđićevo ubistvo. Od januara 2008. počeo je da radi u Kancelariji za Nacionalni investicioni plan kao koordinator izgradnje obilaznice oko Beograda. Potom je bio je pomoćnik gradonačelnika Beograda, a u septembru 2009. imenovan je za gradskog menadžera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari