Francuski putnici suočili su se i juče s problemima u saobraćaju pošto su neki sindikati prevoznika nastavili štrajk kojim izražavaju protest zbog namere predsednika Nikole Sarkozija da im ukine penzijske privilegije. Međutim, trećina vozova koji saobraćaju na glavnim linijama i međugradski vozovi juče su zbog razdora među sindikatima funkcionisali, dan posle skoro totalnog kolapsa u železničkom saobraćaju.

Francuski putnici suočili su se i juče s problemima u saobraćaju pošto su neki sindikati prevoznika nastavili štrajk kojim izražavaju protest zbog namere predsednika Nikole Sarkozija da im ukine penzijske privilegije. Međutim, trećina vozova koji saobraćaju na glavnim linijama i međugradski vozovi juče su zbog razdora među sindikatima funkcionisali, dan posle skoro totalnog kolapsa u železničkom saobraćaju.
Pariska podzemna železnička mreža funkcionisala je otežano, iako je saobraćala polovina vozova. Sindikati železničara i energetičara stupili su u štrajk kako bi Sarkozija primorali na kompromis povodom plana da ukine penzijske olakšice radnicima koji su tražili da steknu pravo na punu penziju pre 50, odnosno 55. godine života.
Međutim, dovedeno je u pitanje jedinstveno nastupanje sindikalnih organizacija, što je podstaklo vođstvo glavnog CGT sindikata da pozove ostale sindikate da ostanu ujedinjeni u pritiscima na vladu. „Ako bude potrebno štrajk će se nastaviti“, izjavio je u četvrtak kasno uveče šef CGT Bernar Tibo.
Portparol Sarkozija je rekao da je vlada očekivala snažne proteste, ali da uprkos tome neće odstupiti od svojih planova. Vlada želi da državne nameštenike koji pripadaju takozvanom „specijalnom penzijskom režimu“ izjednači sa običnim radnicima i da poveća broj godina radnog staža neophodnih za odlazak u punu penziju sa 37,5 na 40.
Specijalni penzijski fondovi osnovani su posle Drugog svetskog rata prevashodno za radnike koji obavljaju fizički zahtevne poslove, ali oni su danas deficitarni, što će poreske obveznike ove godine koštati, kako se procenjuje, pet milijardi evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari