Foto: Pixabay / FirmBee

Najviše pitanja ticalo se delokruga rada Ministarstva za rad, zapošljavanje, socijalna i boračka pitanja, potom Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i Ministarstva zdravlja i Ministarstva unutrašnjih poslova.

Kako nam je rečeno u Kancelariji za IT i eUpravu, tokom pet meseci, koliko postoji mogućnost elektronskog slanja pitanja Vladi i nadležnim ministarstvima, na više od 95 odsto ukupnog broja pitanja građani su dobili odgovore.

Najveći procenat odgovora beleži Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje je odgovorio na 146, od 162 pitanja, koliko je dosad upućeno ovom resoru.

Bez odgovora su ostala pitanja koja nisu bila u njihovoj nadležnosti, a neka, kako nam je rečeno u Ministarstvu kojim rukovodi Zorana Mihajlović, još čekaju odgovore.

„Najveći broj pitanja se odnosi na delokrug poslova Republičkog geodetskog zavoda i na probleme u vezi sa ozakonjenjem objekata“, ističu za portal Danasa.

Jedini resor kojem je upućeno više pitanja jeste Ministarstvo za rad, zapošljavanje, socijalna i boračka pitanja – više od jedne trećine ukupnog broja pitanja, rečeno nam je u njihovoj Press službi.

„S obzirom na delokrug rada Ministarstva i široki spektar tema ne bismo mogli da damo precizan odgovor koja se pitanja najčešće postavljaju“, navodi se u odgovoru ovog Ministarstva.

Na novom sistemu komunikacije sa građanima radi oko 50 zaposlenih u Vladi i ministarstvima, a osim ove kontakt forme, u Kancelariji za IT i eUpravu je počeo sa radom i Kontakt centar namenjen privrednim subjektima i javnoj upravi (ite.gov.rs).

Putem mejla ukidanje.pecata@gov.rs u ovaj Kontakt centar je do sada pristiglo više od 100 prijava privrednih subjekata koji su se žalili na institucije koje su im tražile pečat i posle 1. oktobra 2018. godine kada je izmenama Zakona o privrednim društvima ukinuta obaveza korišćenja pečata za privredne subjekte.

„Svesni da nije dovoljno samo doneti odgovarajuće zakonsko rešenje, već je potrebno i na terenu proveriti primenu ovih specifičnih izmena Zakona, uvedena je ova internet adresa. Na svaku prijavu je odmah reagovano prema onim institucijama koje su se ogrešile o Zakon“, rečeno nam je u Kancelariji za IT i eUpravu.

Činjenica da je, kako su naveli, tempo pristizanja žalbi u Kontakt centru u opadanju, pokazuje da je sve više institucija prihvatilo ukidanje pečata za privredne subjekte i da su u tom smislu prilagodile svoje poslovanje.

Kancelarija je, osim Kontakt centra namenjoj dvosmernoj komunikaciji sa građanima, pokrenula i centar za komunikaciju sa zaposlenima u organima državne uprave i lokalne samouprave.

„Svi zaposleni koji rade u informacionim sistemima eZUP, eInspektor, eBeba (Bebo, dobro došla na svet) i Jedinstvenom informacionom sistemu lokalne poreske administracije (LPA) mogu na stranici Kontakt centra za javnu upravu da dobiju sve potrebne informacije, uputstva i propise iz ovih oblasti“, poručili su iz Kancelarije.

Povezani tekstovi