Autoput ruši šabačka sela 1Foto: BETA/OMS/GRAD SABAC/DS)

Hiljadu i sto meštana Štitara, mačvanskog sela nadomak Šapca, potpisalo je peticiju kojom se protivi prezentovanoj trasi budućeg autoputa jer ona predviđa rušenje više od 30 domaćinstava u ovom selu.

Oni ističu da nisu protiv izgradnje autoputa ali traže da budu saslušani i da se pronađe alternativna trasa.
Dragan Terzić, preko čije kuće je nacrtan autoput, rekao je medijima danas u Štitaru da on niko nije pitao meštane niti video teren pre nego što je prezentovan plan.

„Mi od 4. juna ne spavamo mirno. Radimo, funkcionišemo ali mirnog sna nemamo od kada smo saznali da trasa autoputa treba da pređe preko naših domaćinstava, koja su ovde preko stotinu godina. U mojoj kući su trenutno četiri generacije. Neko se usudio, nacrtao, nije došao na teren nijednog momenta, nikad nismo nikog videli. Kad su sve izbušili nama su dostavili. Smatramo da ovaj put ima alternativu da obiđe naše domove, da ne cepa selo. Da ne cepa našu ideju o životu i našoj budućnosti. Molimo sve da sednu i da razmisle. Put može da obiđe oko sela i da nam se ne diraju kuće“, ističe Terzić.

Njegov komšija Mileta Marković kaže da žive u neizvesnosti a kao dodatni problem navodi i što će selo biti podeljeno na dva dela.

„Živimo u neizvesnosti, ne znamo šta će i kako će biti. Taman smo tu nešto napravili da možemo da živimo, godinama smo sticali, sedam-osam generacija je sticalo i pravilo. Skoro sam oformio farmu goveda da od toga može da se živi i da se radi i sve to može da padne u vodu ako ne dođe do izmene trase. Ako prođe put, ovo selo će se podeliti na dva dela. Mnogo njiva će ostati sa druge strane puta i moraće da obilaze desetak kilometara do njiva koje su na 30 metara od nas“, zabrinut je Marković.

Gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović zatražio je danas da meštani mačvanskih sela budu saslušani.

„Hiljadu i sto meštana Štitara je potpisalo peticiju. To ne znači da se meštani Štitara protive izgradnji autoputa, niti vezi između Loznice, Šapca i Rume. Naprotiv. Mi od početka insistiramo da oni projekti koji su do sada već gotovi, budu izrađeni. Ja podsećam već nekoliko godina da projekat za trasu autoputa od Rume do Šapca već postoji i mogao bi sutra da počne da se radi, ali se ne radi već sedam godina.

A sada smo u Štitaru da pokažemo šta se dešava kada se ne slušaju građani. Niko ne sluša šta kažu meštani Štitara, meštani Slepčevića, Zminjaka, Duvaništa i svih sela kroz koja će proći buduća trasa autoputa. Mi ne tražimo mnogo. Tražimo da se ljudi saslušaju, da se čuju njihove ideje i njihovi predlozi i da se sasluša stručni tim Grada Šapca koji je predložio alternativnu trasu. Ako ih ne budu poslušali, ovi ljudi žive u kućama koja su živa, imaju zemlju koju obrađuju, mlinove, plastenike, decu koja idu u školu. Ovde ne govorimo o rušenju 32 kuće koje su napuštene i prazne, nego o 32 kuće u bogatoj Mačvi ljudi koji imaju ideju kako mogu dobro da žive zajedno sa svojom decom. Mi njih moramo saslušati i videti kako da se napravi nova trasa autoputa. Mi nismo neprijatelji autoputa, mi se za njega zalažemo ali moraju se slušati građani i na osnovu toga praviti put”, rekao je gradonačelnik Šapca.

Miroslav Đukić iz Štitara pita šta će jednoj zemlji put ako nema ljude i ističe da su domaćinstva predviđena za rušenje u vlasništvu vrednih ljudi, uzornih domaćina i da takve treba zadržati a ne rušiti.

„Svi smo srećni zbog brze saobraćajnice, svi shvatamo potrebu i važnost njene izgradnje i svi smo za, tu nema dileme, ali ne možemo da budemo srećni ako se u našem Štitaru ruši trideset i nešto kuća. U vreme kada kvalitetan kadar odlazi iz zemlje mi rušimo. Zaista se nadamo da će se naći adekvatno rešenje. Značaj puteva je ogroman, ali šta ćete bez ljudi. Možete imati najbolje puteve ali najbitniji su ljudi. Nas ne iteresuje politika samo tražimo da zdrav razum pobedi. Ovo nije kanjon Morače pa da kažete mora ovim delom, ovde mora da ima hiljadu rešenja. Ako želimo da idemo napred moramo da čuvamo poljoprivrednike, poručio je Đukić.

Građani još uvek mogu podneti primedbe i predloge, a rok je do 4. novembra. U prostorijama JP „Infrastruktura“ mogu pogledati kako je zamišljen budući autoput i dobiti stručnu pomoć za sastavljanje primedbe.
Ovaj tekst nije proizvod Agencije Beta i ona ne odgovara za navode u njemu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari