Brendiranje Šumadije kao agrarne regije 1Foto: Wikipedia

 U Kragujevcu je danas otvoren tradicionalni, 16. po redu Šumadijski sajam poljoprivrede, koji traje do nedelje, 8. seprembra, i na kojem, na Gradskom sajmištu “Šumadija sajam”, učestvuje nekoliko stotina izlagača iz zemlje i inostranstva (Turske i Belorusije).

Na najvećoj ranojesenjoj smotri agrara u Srbiji predstavlja se veliki broj proizvođača i distributera poljopivrede mehanizacije, opreme i alata, kao i više od 200 izlagača iz oblasti biljne i stočne prooizvodnje.

– Privreda Šumadije i Pomoravlja u prvih sedam meseci ostvarila je spoljno trgovinski suficit od oko 210 miliona evra, od čega suficit od izvoza agrarnih proizvoda iznosi nešto više od 20 miliona.

Ostvareno je značajano povećanje izvoza mlečnih proizvoda i vina, čak šest puta više nego prošle godine, što je rezultat čitavog niza podsticajnih mera Vlade, ali i Privredne komore Srbije.Rakija iz Šumadije rešenjem Ministarstva poljoprivrede dobila je geografsku oznaku „Šumadijska šljivovica“ što je još jedan preduslov za povećanje proizvodnje, izvoza u oblasti poljoprivrede i brendiranja Šumadije i kao agrarne regije, rečeno je na današnjem otvaranju Šumadijskog sajma poljoprivrede.

Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede Velimir Stanojević kazao je da je agrarni budžet sve veći, te da su od prošle godine poljoprivrednim proizvodjačima dostupna i sredstva iz fondova EU.

– Imamo veliku šansu da jednu od najperspektivnijih grana privrede – poljoprivredu, iskoristimo na što bolji način, a posebno želimo da radimo na razvoju organske poljoprivredne proizvodnje i autentičnih poljoprivrednih proizvoda, rekao je Stanojević.

U pratećem programu Šumadijskog sajma poljoprivrede biće organizovane tribine i str učna pred vanja, a predvidjene su i uobičajene izložbe goveda, ovaca, konja, koza i sitnih životinja.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari