* Još se ne zna da li su i kod nas uvezeni automobili sa softverom koji prikriva količinu štetnih izduvnih gasova

Agencija za bezbednost saobraćaja, organ koji kontroliše da li automobili u Srbiji ispunjavaju sve zakonske propise, pokrenula je postupak u vezi sa lažiranjem nivoa izduvnih gasova u vozilima Folksvagen grupe, saznaje Danas. Agencija je nakon izbijanja skandala u Americi zatražila od Folksvagenovih predstavnika u Srbiji informacije o tome da li su sporna vozila uvožena i u našu zemlju, nakon čega će odlučiti o eventualnim daljim koracima protiv ovog proizvođača.

Afera zbog koje je prvi čovek Folksvagena Martin Vinterkorn već podneo ostavku, a kompanija izgubila 30 odsto svoje berzanske vrednosti, nastala je kada je otkriveno da je ovaj proizvođač u svoje dizel motore u SAD ugrađivao softver koji prepoznaje kada je auto podvrgnut testiranju izduvnih gasova (konkretno azotnog oksida) i tada uključuje sisteme koji te gasove smanjuju. Međutim, kada se auto normalno vozi, štetne emisije su drastično veće.

– U vezi Folksvagenovih vozila za koja se sumnja da poseduju uređaje koji simuliraju nivo izduvne emisije u određenim režimima rada, Agencija za bezbednost saobraćaja je već uputila zahtev za informaciju ovlašćenom predstavniku proizvođača predmetnih vozila u Srbiji da se u što kraćem roku pismeno izjasni u tom pogledu. Takođe smo zahtevali i informacije da li su takva vozila eventualno uvožena u Srbiju bez obzira na prethodni vremenski period – kažu za Danas u Agenciji.

Ovlašćeni predstavnik Folksvagena u Srbiji je firma Porše SCG u kojoj su rekli da ne mogu da medijima daju komentare o ovoj temi, već da je za komunikaciju zadužena isključivo globalna Folksvagenova medijska služba. Tamo do zaključenja ovog broja nisu odgovorili na pitanja Danasa o broju vozila sa spornim mehanizmom koja su uvezena u Srbiju. Folksvagen je prethodno priznao da širom sveta ima 11 miliona takvih vozila.

U Americi su, prema saopštenju, lažirani testovi u automobilima sa dizel motorima koji nose oznaku EA 189. U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da se „navedeni tip motora EA 189, pod tom oznakom, ne nalazi u homologacionoj dokumentaciji predmetnog proizvođača“, kojom ta agencija raspolaže. Ostaje otvoreno pitanje da li je u Srbiji i drugim evropskim zemljama Folksvagen drugačije označavao ove motore.

Nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint juče je izjavio da je Folksvagen priznao istražnoj komisiji koju je formirala njegova vlada da je rezultate štetnih emisija lažirao i u Evropi, a ne samo u SAD, te da su u Evropi manipulacijama podvrgnuti automobili sa dizel motorima od 1,6 i 2,0 litra.

Evropska unija je pozvala sve države članice da sprovedu svoje nacionalne istrage ovog slučaja.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da će čim dobiju odgovor od predstavnika Folksvagena izdati saopštenje za javnost a „u zavisnosti od sadržine odgovora eventualno obavestiti i druge državne organe u Republici Srbiji“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari