Generalni direktor Er Srbije Dane Kondić podneo je ostavku, objavio je juče ekskluzivno Danas u elektronskom izdanju, posle čega je vest potvrdio i ovaj avio-prevoznik.

Kondićeva ostavka epilog je višemesečne čistke koju na nivou čitave grupe sprovodi Etihad ervejz, oslobađajući se kadrova koje je svojevremeno postavio DŽejms Hogan. Dugogodišnji direktor Etihada, sredinom godine se povukao iz kompanije nakon serije loših akvizicija u Evropi koje su skupo koštale grupu. Kondića će privremeno, kao vršilac dužnosti zameniti Dankan Nejsmit, dosadašnji finansijski direktor.

Kako navode Danasovi sagovornici, Kondić je konačnu odluku o ostavci doneo tokom vikenda, a prethodno je svoje najbliže saradnike u Er Srbiji obavestio da od naredne godine neće više voditi kompaniju. LJudi bliski sada već bivšem direktoru srpsko-arapske avio-kompanije, tvrde da ostavka ni izbliza ne liči na njega, ali je očito da nije imao alternativu. U cirkularnom pismu koje je poslao zaposlenima nakon što je Danas objavio vest o njegovom odlasku, Kondić je naveo da Er Srbiju napušta jer želi da se „tokom narednih šest meseci posveti svojoj porodici“, te da će sredinom 2018. njegovo starije dete završiti gimnaziju. Kondić je konstatovao i da je od kompanije napravio „ponos nacije“ i da je stoga njegova „misija završena“.

Kako navode Danasovi sagovornici, Kondić je pre objave ostavke planirao da sutra ode na godišnji odmor, a on sam je juče potvrdio da će u naredna tri meseca biti odsutan, ali da će biti na raspolaganju tokom primopredaje dužnosti. Dojučerašnji direktor Er Srbije u pismu se zahvalio i predsedniku Nadzornog odbora kompanije Siniši Malom, kao i drugim saradnicima.

Sam Mali je takođe zaposlenima poslao pismo u kojem je naveo da će Kondić do kraja januara ostati zaposlen u Er Srbiji, do kada bi primopredaja trebalo da bude završena.

U zvaničnom saopštenju Er Srbije navodi se da je Kondić ostavku podneo „iz ličnih razloga“ posle 4,5 godine na čelu firme.

Podsetimo, u kompaniju koja se tada zvala Jat ervejz, Kondić je došao septembra 2013. godine, mesec dana pošto je Vlada Srbije potpisala ugovor o strateškom partnerstvu sa Etihad ervejzom, kojim je gigant iz Ujedinjenih Arapskih Emirata postao vlasnik 49 odsto kapitala našeg nacionalnog avio-prevoznika, ali i dobio pravo da u narednih pet godina rukovodi firmom. Taj ugovor ističe sledeće godine i pitanje je da li će biti obnovljen. Pitanje je i da li će Etihad ostati u Er Srbiji, nakon što su njegove druge evropske akvizicije Er Berlin i Alitalija već bankrotirale. U slučaju da odluči da napusti i kompaniju u Srbiji, postoji opasnost da bi Srbija morala da Etihadu vrati konvertibilni zajam od 40 miliona dolara. Osim toga, vrlo je verovatno da bi Vlada Srbije, odnosno Er Srbija, sama morala da finansira kupovinu 10 aviona „erbas A320neo“ koji bi trebalo da počnu da joj stižu od naredne godine, a kupljeni su kao deo velike narudžbine Etihad grupe. Ako bi Er Srbija odustala od ovog posla, moguće je da bi morala da plati penale za odustanak, a gotovo sigurno bi ostala i bez depozita od 23,5 miliona dolara koje je još stari Jat dao Erbasu krajem devedesetih. Uz to, Er Srbija je i dalje gubitaš, koji opstaje u plusu samo zahvaljujući visokim subvencijama države, pa je tako samo u 2016. Srbija dala čak 40 miliona evra ovom preduzeću, koje je s tim novcem uspelo da zabeleži „profit“ od 900.000 evra.

„Er Srbija je simbol nacionalnog ponosa, čiji uspeh svedoči o posvećenosti njenih zaposlenih. Za samo četiri godine postali smo značajan pokretač srpske privrede i vodeća avio-kompanija u regionu“, zaključio je Mali u jučerašnjem obraćanju zaposlenima Er Srbije.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari