Ćulibrk: Optužbe na račun Telekoma konstruisale konkurentske kompanije 1Foto: Stefana Savić

Ćulibrk je za RTS izjavio da je „Telekom Srbija“ kupio „Kopernikus“ od poljskog investicionog fonda „Abris“ i da se radi se o drugom operatoru po veličini na tržištu Srbije. Naglasio je da je to bila strateška kupovina.

Odgovarajući na tvrdnje Ratela da „Kopernikus“ ima 51.000 korisnika, a ne četiri puta više kao što navodi Telekom, Ćulibrk kaže da je reč o zastarelim podacima.

„Dobili smo preko 200.000 korisnika – 145.000 korisnika televizije i 60.000 korisnika interneta, a Ratel ima zastarele podatke“, tvrdi direktor Telekoma.

„Kopernikus“ ima servise u preko 60 gradova u Srbiji na sopstvenoj infrastrukturi i gotovo da dostiže 300.000 domaćinstava, navodi Ćulibrk. Prema njegovim rečima, navodi koji su se proteklih dana pojavili u medijima bili pokušaj da se Telekom zaustavi u realizaciji svojih ciljeva.

„Zaprepašćeni smo što je ovo pitanje ispolitizovano, to smo doživeli kao ničim izazvan sinhronizovani napad na Telekom“, dodao Ćulibrk.

Ćulibrk je uveren da je jasno čiji bi to interes bio – onih igrača kojima razvoj Telekoma ne odgovora.

„SBB ima 55 odsto udela na tržištu, imajući u vidu da suvlasnik te kompanije Dragan Šolak pravio jaku kompaniju, dok je Telekom stagnirao sve ove godine“, rekao je Ćulibrk.

Govoreći o ceni „Kopernikusa“ od 195 miliona evra, Ćulibrk kaže da kablovski operatori nisu na tržištu od juče.

„Agresivni razvoj operatora krenuo je još od 2000. godine, a svoju infrastrukturu su gradili često na javnim resursima Telekoma, Elektroprivrede Srbije, javnih komunalnih preduzeća“, objasnio je Ćulibrk i dodao da su od toga nastale imperije.

Na pitanje o prodaji Telekoma, Ćulibrk je napomenuo da to sada nije tema. Zadatak menadžmenta je da očuva i uveća vrednost kompanije. Kada je pokušana privatizacija 2015. godine, bilo je mnogo zainteresovanih kupaca koji su ključni rizik prepoznali u kablovskim operatorima jer predstavljaju pretnju za tržišnu poziciju Telekoma, dodao je Ćulibrk.

Direktor Telekoma smatra da zbog tog rizika nije ni dostignuta očekivana cena. Kako kaže, nakon te neuspele privatizacije, Telekom je redefinasao svoju strategiju i postavili su dva cilja – razvoj sopstvene optičke infrastrukture i akvizicija kablovskih operatora. Ističe da nema dilemu da će kupovinom „Kopernikusa“ uvećati vrednost kompanije, dodajući da sve plaćeno po tržišnoj ceni od oko hiljadu evra po korisniku.