Da li znate šta je Registar administrativnih postupaka? 1Foto: Ecorys

Privrednici u Srbiji se često suočavaju sa brojnim preprekama koje često nisu vidljive ili jasne.

Dobijanje neke dozvole može da traje dugo i da bude komplikovano zbog nedostatka informacija šta je sve potrebno uraditi i koju dokumentaciju prikupiti kako bi se dozvola dobila.

Kroz Registar su informacije o potrebnoj dokumentaciji, iznosima koje je potrebno uplatiti i na koji tekući račun, kako i gde mogu predati zahtev – dostupne na jednom mestu.

„Registar nudi informacije o svim postupcima gde zainteresovana lica mogu onlajn, u par klikova, da pronađu ono što im je potrebno, bez nepotrebnog obilaska različitih šaltera. Izborom određenog postupka dobiće sve ažurne i tačne informacije na jednom mestu – o potrebnoj dokumentaciji, iznosima koje je potrebno uplatiti i na koji tekući račun, kako i gde mogu predati zahtev. Obrazac zahteva takođe mogu pronaći u Registru i preuzeti ga u elektronskoj formi i elektronski ga popuniti. Ključno je da koristite ćirilično pismo radi brze pretrage informacija za postupke koji su vam potrebni“, objašnjava pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike (RSJP) Ninoslav Kekić i dodaje da Registar omogućava da ste „uvek prvi pred šalterom, bez obzira na vreme kada ste po informaciju došli“.

Privrednici od nove usluge imaju svoja očekivanja. Marija Ivanković Jurišić, vlasnica firme „Marija handmade“, pored transparentnosti očekuje da, kako kaže, „određenu stvar dobije u određenom roku“.

„Da se ne dešava da nam kažu to će trajati dva meseca ili dođite tad pa dođemo i nije gotovo itd. Dakle, ja zamišljam da ćemo moći da podnesemo zahtev za određenu potvrdu ili papir i da ćemo dobiti i neku garanciju u kom roku nam stiže određeni papir. To je jako važno jer smo i mi vrlo često ograničeni rokovima kada apliciramo za razne stvari za šta nam te potvrde u stvari i trebaju, i bitna nam je ta brzina odnosno ušteda vremena“, kaže ona.

Kekić poziva privrednike i građane da ih kontaktiraju ukoliko primete da na Portalu nema nekih podataka i šta je to što nedostaje.

„Težićemo da i u roku od 24 časa, iako su rokovi tri dana, da pružimo odgovor da li se taj postupak očekuje u narednom mesecu ili taj postupak jednostavno je propustio organ koji je zadužen za taj postupak da popiše i da u nekom što kraćem roku ga učini dostupnim i da te informacije budu tačne. Ovo je Portal za privrednike kao korisnike i u budućnosti za građane, a javnoj upravi je cilj da bude u službi svojih građana“, poručuje Kekić.

Pokretanje Portala Registra administrativnih postupaka samo je jedan od rezultata reforme javne uprave, koja se u Srbiji sprovodi uz kontinuiranu podršku Evropske unije.

Od 2.600 postupaka koliko se nalazi u Registru administrativnih postupaka, sada je dostupno oko 1.650, dok će preostali biti dostupni u fazama. Do sada dostupno je 27 digitalnih usluga za privrednike Uprave za duvan i Uprave za zaštitu bilja. U narednom periodu, broj usluga biće mnogo veći i obuhvatiće i usluge Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva zaštite životne sredine, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Uprave za veterinu, kažu u RSJP.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari