– Posle nedavne privatizacije Niš-ekspresa od strane Delta holdinga, koja se do sada nije bavila delatnošću javnog prevoza, logika nameće da će se razgovarati o takvoj mogućnosti. Ja očekujem takav zahtev jer je logično da novi vlasnik Niš-ekspresa preseli njegove garaže iz centra grada na periferiju, a da atraktivnu gradsku lokaciju na kojoj se sada nalaze, iskoristi za poslovno-stambene objekte – rekao je Simonovićza Danas.

On je kazao da je „interes Niša uvek bio“ da se iz centra grada izmesti garaža Niš-ekspresa, ali da grad ima obavezu da „vodi računa“ da privatizacija ne prouzrokuje otpuštanje radnika. – Činjenica je da veliki investitori imaju ideju da učešćem u privatizaciji firmi u Nišu dođu relativno jeftino do jako kvalitetnih površina za gradnju. Ali, mi nemamo prava da im izlaženjem u susret „pomognemo“ da radnici u tim firmama ostanu bez posla – rekao je on, dodajući da će se o tom socijalnom momentu voditi računa i prilikom donošenja planske dokumentacije kojom bi se promenila namena lokacije na kojoj su garaže Niš-ekspresa.

Pre privatizacije Niš-ekspresa „procurele“ su nezvanične informacije da je Miškovićnavodno zainteresovan za njegovu kupovinu zbog zemljišta u ekstra gradskoj zoni, koje je pogodno za otvaranje Delta sitija. Niš-ekspres je privatizovan 18. novembra ove godine na tenderu na kojem je jedinu ponudu dao konzorcijum Delta rilestejt i zaposlenih sa dugogodišnjim generalnim direktorom Niš-ekspresa Zoranom Jovanovićem na čelu. Konzorcijumu je prodato 57,5 odsto kapitala firme za 3,27 miliona evra. Do sada je 82 odsto vlasništva Niš-ekspresa činio društveni kapital, dok su ostali vlasnici imali po manje od 0,1 odsto udela.

Vrednost kapitala Niš-ekspresa procenjena je na 770 miliona dinara, a njegova aktiva na 1,49 milijardi dinara. Firma zapošljava 2.829 radnika i raspolaže sa više od 500 autobusa i 14 kamiona. Auto-baza firme prostire se na površini od 6,5 hektara. Niš-ekspres spada među najveće autoprevozničke firme u Srbiji, koja se bavi gradskim, međugradskim i međudržavnim saobraćajem, kao i proizvodnjom autobusa. Nedavno je obeležila 50 godina postojanja.

 

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.