Dm inkubator unaprediće proizvode 20 srpskih kompanija hrane i kozmetike 1Foto: Pixabay / Free-Photos

Razvojna agencija Srbije (RAS) podržala je inicijativu „dm inkubator“ kojim će 20 domaćih proizvođača hrane i kozmetike moći da razviju 51 proizvod i plasiraju ga na domaće tržište kroz lanac dm prodavnica, izjavila je danas direktorka Sektora za međunarodnu saradnju RAS-a Ana Žegarac.

Ona je na konferenciji za novinare u Beogradu kazala da tu inicijativu pokreće kompanija dm-drogerije markt, u partnerstvu sa RAS-om, Projektom za konkurentnu privredu (USAID), Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje Srbija Organika (Serbia Organica) i Fakultetom primenjenih umetnosti.

„Ovo je jedinstvena prilika za inovativne srpske proizvode da se kroz dm predstave na domaćem, a potencijalno i na zahtevnim inostranim tržištima“, ocenila je Žegarac.

Po njenim rečima, privatno, javno i donatorsko partnerstvo može da pomogne proizvođačima da unaprede svoje proizvode, odnosno dizajn i redizajn njihovog pakovanja, kvalitet ili tehnička svojstva.

„Veoma je značajna činjenica što je kompanija dm, kao jedan od vodećih evropskih trgovinskih lanaca prepoznala značaj koji mala privreda može doneti ekonomskom razvoju Srbije“, rekla je Žegarac.

Radoje Krajišnik iz kompanije dm u Srbiji rekao je da je na javni konkurs za uključenje u „dm inkubator“ bilo prijavljeno 704 proizvoda.

„Polaznicima inkubatora koji posle tromesečne obuke prođu finalnu selekciju, dm će obezbediti marketinšku podršku, kao i mesto na policama u više od 90 dm-drogerija u Srbiji“, kazao je Krajišnik.

Direktor USAID-a Aleksandar Pavlović ocenio je da je „dm inkubator“ jedinstven program koji je usmeren na razvoj prehrambenih proizvoda u Srbiji.

„Ogroman je potencijal razvoja ovakvih inkubatora kao biznis modela za podršku startapovima i malim i srednjim preduzećima, kao i većeg uključivanja mladih u industriju hrane i kozmetike“, ukazao je on.

Tamara Panić sa Fakulteta primenjenih umetnosti rekla je da će u okviru inicijative „dm inkubator“ studenti tog fakulteta doprineti uspehu domaćih proizvoda kroz kreiranje novih vizuelnih identiteta tih proizvoda.

„Ovaj projekat na dobar način ilustrije važnost saradnje interdisciplinarnih timova u razvijanju dobrog preduzetništva“, kazala je Panić.

Domaći proizvodjači koji su izabrani da učestvuju u „dm inkubatoru“ će do 30. aprila moći da unapređuju svoje proizvode kako bi bili spremni za izlazak na tržište, a posle toga biće odabrani finalisti koji će proizvode plasirati na policama dm-drogerija u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari