Država nije u stanju da ispuni ugovornu obavezu prema Fijatu 1Foto: Beta/AP/David Zalubowski

Potpredsednik Narodne stranke Miroslav Aleksić ocenio je da država pet godina nije u stanju da izgradi pet kilometara auto-puta između Kragujevca i Batočine, iako je izgradnja te saobraćajnica njena ugovorna obaveza prema Fijatu, na osnovu sporazuma sa tom italijanskom kompanijom o formiranju zajedničke kompanije iz 2008. godine.

Aleksić je na današnjoj konferenciji za novinare u Kragujevcu rekao da je do 2014. godine izgrađeno 20 kilometara auto-puta između tog grada i Batočine, a da od tada, vlast predvođena Srpskom naprednom strankom. ne može da završi poslednju deonicu u dužini od pet kilometara. Podsetio je, pritom da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić maja 2017. godine rekao da će ta deonica auto-puta biti završena do juna 2018. godine a da sada stižu najave da će radovi biti završeni do kraja ove godine.

– Ti radovi, naravno, nisu ni počeli, niti firma, Pred uzeće za puteve Kragujevac, koja treba da gradi tu poslednju deonicu, ima ikakvu najavu opočetku gradnje.

Čekamo ovaj auto-put, kao što čekamo zlatno doba. I svake godine samo što nije, rekao je Aleksić, konstatujući da vlast želi da “sve vreme kroz medije” predstavi stvarnost drugačijom nego što jeste , pa tako imamo “Potemkinova sela” u koja se bacaju milioni, poput aerodroma ‘Morava’ u Kraljevu koji radi samo dva sata nedeljno, i to sredom od 12 do 14 časova”.

Potpredsednik Narodne stranke upitao je i zbog čega je gradnja Moravskog koridora poskupela za 300 miliona evra pošto je Zakonom o Moravskom koridoru predvidjeno kreditno zaduženje od 800 miliona evra.

– Ministarka Zorana Mihajlović kaže da to možda neće biti ta cena i da će se videti koliko će da košta kada se završi kompletna projektna dokumentacija. Kad kaže da se ne zna cifra, ja sam gotovo siguran da ona neće biti 600 ili 700 nego može da bude samo 900 miliona ili čak milijardu evra, upozorio je Aleksić i podsetio da je 2014. godine jedna od tri kineske kompanije koja je želela da gradi Moravski koridor dala ponudu od 520 miliona evra, odnosno da je za izgradnju tog i Fruškogorskog koridora od 27 kilometara, tražila 642 miliona miliona evra. Z.R.

Slepo crevo jugositične Evrope

Funkcioner NS Bojan Marić zatražio je danas od aktuelne vlasti u Kragujevcu da se energičnije bori za interese Kragujevčana, te da sopstvene interese podredi interesima gradjanima. Pozvao je republičku vlast da ne dozvoli da Kragujevac ostane saobraćajno slepo crevo Srbije i jugoistočne Evrope.

-To nije političko, već pitanje razvoja Kragujevca i Šumadije. Nema razvoja u 21. veku bez izgradjene infarstrukture, smatra Marić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari