Država selektivno bira koga kažnjava 1Foto: Fonet

Zbog kašnjenja u radovima na koridorima 10 i 11, dva javna preduzeća, Putevi Srbije i Koridori Srbije, naplatili su u prošloj i 2016. godini kaznene penale u iznosu od gotovo 88 miliona dinara.

Ipak, dinamika izgradnje ove dve saobraćajnice i dalje ne teče kako je planirano. Zbog toga su u više navrata reagovali i prozivali građevinare i resorna ministarka Zorana Mihajlović i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je čak, prilikom poslednjeg obilaska deonice kroz Grdeličku klisuru, sredinom prošlog meseca, izjavio da su se on i direktor Koridora Zoran Babić posvađali („vikao sam ja na njega i on na mene“).

Inače, Koridori su u dva navrata od španskog konzorcijuma Azvi-Rubau naplatili po 11,6 miliona dinara ili po 100.000 evra, u julu i novembru prošle godine, a zbog kašnjenja na izgradnji trase i mostova na deonici tunel Manajle – Vladičin Han, na južnom kraku Koridora 10. Reč je o deonici čiju izgradnju kreditira Svetska banka. U odgovoru Danasu, Koridori navode da je „uz ostale svakodnevne i pooštrene mere kontrole izvedenih radova, ova naplata penala uticala na povećanje efikasnosti i svih ostalih učesnika u projektu izgradnje Koridora 10“.

U JP Putevi Srbije u 2016. su od Instituta za puteve naplatili gotovo milion dinara zbog kašnjenja u izradi projekta na deonici Kać – Zrenjanin, i iz istog razloga oko dva miliona za deo Užice – Kratovska stena. Iste godine, od konzorcijuma „Srbija auto-put“ i Planuma, naplaćeno je više od 23 miliona jer nije ispoštovana ugovorena dinamika radova na delu Topola – Bućin grob. U prošloj godini, to preduzeće je naplatilo više od pola miliona dinara izvođaču koji na deonici Koridora 10, Srpska kuća – Levosoj, nije postupio po nalogu nadzorne službe.

– Prošle godine naplatili smo i jednu garanciju za valjano izvršenje posla, od 28 miliona dinara nakon što je sa preduzećem „Srbija auto-put“ raskinut ugovor. Reč je o radovima na potesu Bujanovac 1, koji je deo deonice Srpska kuća – Levosoj na Koridoru 10. Ove godine naplatićemo još neke penale, jer to pozitivno utiče na izvođače, trude se da onda ispoštuju rokove bilo da je reč o novom objektu ili o rekonstrukciji i revitalizaciji postojećih saobraćajnica – kaže za Danas Zoran Drobnjak, v. d. direktora JP Putevi Srbije.

Naplaćeni penali nisu obuhvatili sve izvođače, jer je u više navrata ministarka Mihajlović reagovala zbog kašnjenja u izgradnji trase od Obrenovca do Čačka, na Koridoru 11. Izvođač, kineska firma Šandong, ne nalazi se na spiskovima firmi od kojih su naplaćeni penali. Takođe, među firmama koje su platile ne nalazi se ni grčki Aktor, sa kojim je bilo problema 2016. na istočnom kraku Koridora 10, od Niša ka Dimitrovgradu.

Međutim, deonice na koridorima nisu jedine na kojima se kasni. Tako je ministarka Mihajlović kritikovala preduzeće „MBA – Ratko Mitrović Niskogradnja“ zbog kašnjenja radova na rehabilitaciji mosta preko železničke pruge Beograd – Velika Plana u Mladenovcu. „Umesto 75 dana, radovi traju gotovo celu godinu“, navela je ona i upozorila izvođača da će zbog toga platiti penale.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari