EPS: Greškom smo uneli osmicu umesto petice 1

Da je zabuna i nepravilnost u očitavanju decembarskih računa učestala, potvrđuje i primer našeg čitaoca Branka Miloševića, kome je stigao račun za struju od 5.790 dinara, daleko veći od uobičajenog.

Odmah nakon što nam se čitalac obratio, kontaktirali smo nadležne u Elektroprivredi Srbije koji su nas obavestili da se radi o grešci koju je počinio radnik angažovan na očitavanju brojila.

– Stigao mi je račun za decembar, sa stanjem, koje je navodno očitano 2. januara, koje je pokazivalo potrošenih 14.800 kilovata u višoj tarifi. To mi je odmah bilo sumnjivo jer nikada ne plaćam tako visoke račune za struju. U stanu postoji centralno grejanje tako da dogrevanja stana na struju nije potrebno, niti se u mom domaćinstvu koristi u te svrhe. Proverio sam stanje brojila i ustanovio nelogičnost. Naime, stanje od 23. januara je pokazivalo da potrošnja struje nije stigla do 14.800 kilovata, koliko je pisalo da je utrošeno na računu, već da je tada stanje bilo 14.743 kilovata – kaže za Danas Branko Milošević, koji se po utvrđenoj nepravilnosti žalio EPS-a a li je i nas obavestio o tom slučaju.

Naš sagovornik ističe da mu se ranije nije dešavalo da dobije ekstremno visok račun za struju.

– Ako je i bilo nekih nepravilnosti to se nije odražavalo kroz višestruko uvećane račune za struju pa nisam ni proveravao da li nešto nije u redu. Ovoga puta sam bio prinuđen na proveru i ustanovio sam da sam oštećen. Ja razumem da može da dođe do ljudske greške u svakom poslu, ali moram da konstatujem i činjenicu da su nadležni u EPS-u lako mogli da ustanove da se radi o nepravilnosti u očitavanju jer raniji iznosi potrošnje i novca potrebnog za plaćanje računa nisu bili ni izbliza toliki koliko u decembru – navodi Milošević.

Obratili smo se EPS-u i zatražili objašnjenje zašto je račun našeg čitaoca nerealno visok nakon čega nam je dostavljen odgovor u kome je to preduzeće priznalo grešku radnika na očitavanju brojila.

– Stanje na terenu u tom slučaju već je provereno i došlo je do greške pri unosu vrednosti potrošnje, ali je urađen novi, ispravljeni račun koji će kupcu biti dostavljen na adresu. Proverom stanja na terenu utvrđeno je i da je čitač umesto brojke 5 uneo brojku 8, koja je na tastaturi psiona, uređaja u koji se upisuju podaci, odmah iznad. Izvinjavamo se kupcu i molimo za razumevanje zbog zaista nenamerne tehničke greške. U slučaju da je kupac već platio račun za decembar 2016. ima mogućnost da mu na šalteru bude vraćen preplaćeni novac ili da taj preplaćeni iznos ostane za izmirenje energije utrošene u januaru. Bez obzira na vanredne kontrole i provere, u očitavanju za januar biće ispravljene sve eventualne greške – poručuju iz EPS-a.

U tom preduzeću kažu da je dosad stiglo 2.584 reklamacija za račune za struju. Očitavanja brojila je obavljao na teritoriji cele Srbije konzorcijum koji je predvodila firma Sekvoter koja je angažovana u otvorenom postupku javne nabavke. Cena čitanja je 39,9 dinara po brojilu i jednaka je za celu Srbiju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari