Izjava republičkog ministra za infrastrukturu Velimira Ilića da Železnice Srbije u proteklih 15 godina nikada nisu bile u boljem položaju izazvala je burne reakcije u stručnoj javnosti. Tom prilikom Ilić je izrekao dosta pohvalnih reči o generalnom direktoru Železnice Milanku Šarančiću, inače visokom stranačkom funkcioneru Nove Srbije, kome mnogi zameraju nestručnost i dovođenje preduzeća pred sami bankrot.

Izjava republičkog ministra za infrastrukturu Velimira Ilića da Železnice Srbije u proteklih 15 godina nikada nisu bile u boljem položaju izazvala je burne reakcije u stručnoj javnosti. Tom prilikom Ilić je izrekao dosta pohvalnih reči o generalnom direktoru Železnice Milanku Šarančiću, inače visokom stranačkom funkcioneru Nove Srbije, kome mnogi zameraju nestručnost i dovođenje preduzeća pred sami bankrot.
Nadležnima u Železnicama Srbije prijaju Ilićeve pohvale i podrška i veoma često ne krijući zadovoljstvo konstatuju da je u prošloj godini ostvareno 39 odsto više od planiranog prihoda i da tri i po godine nije bilo štrajka na železnici, dok se u vreme prethodnog rukovodstva štrajkovalo skoro svakog meseca. U Železnicama Srbije ističu i to da je u infrastrukturu investirano oko 3,4 miliona evra za modernizaciju magistralnih pruga, veći broj železničkih objekata i putnih prelaza. U naredna dva meseca se planira i završetak adaptacije ambulanti na nekoliko železničkih stanica širom Srbije. Šarančić poručuje da postoji zainteresovanost stranog partnera za izgradnju pruge Valjevo-Loznica.
Kritičari rada rukovodstva Železnica Srbije u potpunosti odbacuju Ilićevu tvrdnju o dobrom položaju tog preduzeća smatrajući da ono nije poslovalo nikad gore. Ako njihove zamerke da je Vlada Srbije odlučila da dotira Železnice sa 10,6 milijardi dinara mogu biti anulirane činjenicom da država subvencioniše železnice i u najrazvijenijim ekonomijama, podatak da je preduzeće u prošloj godini ostvarilo gubitak od 7,2 miljarde dinara ne može da se ospori.
– Železnice Srbije u ovom trenutku beleže gubitak od 88,8 milijardi dinara a duguje 649,2 miliona evra stranim i domaćim poveriocima. Na finansijskoj konsolidaciji železnice do danas nije urađeno ništa. Železnica svakog dana otplaćuje 125 hiljada evra, a zaradi 100 hiljada evra a reč je o otplati kredita još iz 1975. godine – priča za Danas Miroslav Jeremić, predsednik Sindikata železničara Srbije i dodaje da su u martu zarade železničara bile za 13,5 odsto niže od proseka privrede u Srbiji.
Radom menadžmenta Železnica Srbije nisu zadovoljni ni u Društvu inženjera železničkog saobraćaja koji tvrde da je preduzeće pred bankrotom i da nema dovoljan broj lokomotiva potrebnih za normalno funkcionisanje saobraćaja i ostvarivanje prihoda. Kao glavnog krivca za situaciju u preduzeću, inženjeri prepoznaju generalnog direktora Milanka Šarančića i zbog toga su u pismu upućenom Vladi Srbije zatražili njegovu smenu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari