Austrijski investitori su u prethodnih šest godina u projekte u Srbiji uložili oko 1,6 milijardi evra, a godišnje se otvori u proseku između 30 i 40 austrijskih firmi ili njihovih predstavništava. Na tom spisku su i velike kompanije poput Mobilkoma, Unis osiguranja ili Viner štediše garden, a austrijski privrednici su veoma zainteresovani za uspostavljanje novih oblika ekonomske saradnje.

Austrijski investitori su u prethodnih šest godina u projekte u Srbiji uložili oko 1,6 milijardi evra, a godišnje se otvori u proseku između 30 i 40 austrijskih firmi ili njihovih predstavništava. Na tom spisku su i velike kompanije poput Mobilkoma, Unis osiguranja ili Viner štediše garden, a austrijski privrednici su veoma zainteresovani za uspostavljanje novih oblika ekonomske saradnje.
Matijas Limbek, direktor austrijske firme Rid egzibišns koja se bavi organizacijom stručnih sajmova, kaže za Danas da interesovanje investitora naročito dolazi do izražaja na sajmovima nekretnina.
– Austrijski investitori procenjuju da će Srbija u skoroj budućnosti biti vodeća industrijska zemlja u jugoistočnoj Evropi, i zato je veliki broj privrednika zainteresovan da ulaže na tom području. Mi smo do sada imali i dosta kontakata sa predstavnicima srpskih firmi, a uradili smo i analizu tržišta Srbije i okolnih zemalja. Mislim da je najveća šansa Srbije u prehrambenoj industriji. Naša ocena je, takođe, da Srbija mora da popravi svoj imidž u uslužnim delatnostima, mora da vodi računa o standardima što je preduslov za izlazak na inostrano tržište, a mislim da joj za uspešnije pozicioniranje u regionu nedostaje i jedna modernija samosvest. S jedne strane Srbija mora adekvatno da se predstavi svetu i tu šansu može da potraži na specijalizovanim i stručnim sajmovima koje Rid egzibišns organizuje u 34 zemlje, pre svega centralne i jugoistočne Evrope. Prve pomake na tom planu treba očekivati već ove godine, kada je za sajam nekretnina u Beču svoj nastup najavila SIEPA. Ona će predstaviti mogućnosti investiranja u Beogradu i unutrašnjosti Srbije, s obzirom na to da su mnoge firme iz regiona veoma zainteresovane za pokretanje proizvodnje u pogonima iz unutrašnjosti Srbije. Takođe, mislim da ono što Beč predstavlja u oblasti sajamskih prezentacija za područje Evrope, to Beograd može postati za region jugoistočne Evrope. Beogradski sajam treba da postane mesto za okupljanje biznismena sa svih strana sveta, koji će tu pronaći partnere – kaže Limbek.

Više od 460 sajamskih manifestacija

– Firma Rid egzibišns je osnovana 1992. godine kao kompanija specijalizovana za organizaciju stručnih sajmova. Sedišta kompanije nalaze se u Beču, Lincu i Salcburgu, a ciljno tržište je područje centralne, istočne i jugoistočne Evrope. Ova firma godišnje organizuje 460 sajamskih manifestacija u 34 zemlje iz oko 50 oblasti, a okupi oko 90 hiljada izlagača i više od 5,5 miliona posetilaca – rekao je Matijas Limbek na prošlonedeljnom predstavljanju te kompanije u Srbiji.

On ističe da je zainteresovan za kupovinu Beogradskog sajma, i dodaje da će o tome obavestiti srpske vlasti. Limbek procenjuje da će privatizacija podići nivo poslovanja Beogradskog sajma, od čega će koristi imati i grad, i navodi primer Beča gde su gradske vlasti shvatile važnost sajamskih manifestacija, ali i naglašava da bez odgovarajuće infrastrukture taj posao ne može kvalitetno da se obavlja. Zato je grad Beč ušao u zajedničko ulaganje sa kompanijom Rid egzibišns, koja je uložila oko 200 miliona evra kako bi poboljšala ambijent za održavanje sajamskih manifestacija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari