Generalni direktor Jat ervejza Nebojša Starčević izjavio je da ta aviokompanija planira da u 2007. smanji broj radnika, linija i predstavništava u inostranstvu i da osveži flotu nabavkom dva mala aviona. „Osnova plana poslovanja u ovoj godini jeste smanjenje troškova kroz smanjenje broja zaposlenih i predstavničke mreže, a naredne letnje sezone počeće i primena novog koncepta saobraćaja sa manjim brojem odredišta, ali sa većom frekvencijom letova“, kazao je Starčević.

Generalni direktor Jat ervejza Nebojša Starčević izjavio je da ta aviokompanija planira da u 2007. smanji broj radnika, linija i predstavništava u inostranstvu i da osveži flotu nabavkom dva mala aviona. „Osnova plana poslovanja u ovoj godini jeste smanjenje troškova kroz smanjenje broja zaposlenih i predstavničke mreže, a naredne letnje sezone počeće i primena novog koncepta saobraćaja sa manjim brojem odredišta, ali sa većom frekvencijom letova“, kazao je Starčević. On je dodao da, međutim, neće biti ekstremnog smanjenja broja zaposlenih, ali je podsetio da flotu sa 14 aviona, koliko će Jat koristiti ove godine, prema svetskim standardima, opslužuje 1.000 radnika, a ne 1.700 koliko trenutno ima srpski avioprevoznik. Starčević je naveo i da je planom za ovu godinu predviđena i nabavka dva mala aviona, do 70 mesta, ukupne vrednosti od oko 50 miliona dolara. On je izrazio očekivanja da će vlada dati saglasnost za tu nabavku koja se čeka od oktobra 2006, pošto je Jat obezbedio otplatu aviona kroz finansijski lizing. „Nesporno je da je Jat ervejzu neophodna obnova flote. Kompanija sa avionima koje trenutno ima može da saobraća još tri do četiri godine, a posle toga poslovanje će postati potpuno nerentabilno“, ocenio je Starčević. On je još rekao da bi do februara trebalo da bude završena izrada strateške studije o poslovanju srpske aviokompanije do 2010. godine, koju rade njeni stručnjaci. Razvoj kompanije i ostvarenje plana, naglasio je Starčević, zavisiće i od stava države prema Jat ervejzu, odnosno da li će se vlada odlučiti za brzu privatizaciju, strateško partnerstvo ili će zadržati u državnom vlasništvu 100 odsto kapitala kompanije. „Privatizacija i strateško partnerstvo izlaz su za Jat“, ocenio je generalni direktor srpske aviokompanije, dodajući da je poslovodstvo učinilo prve korake ka pronalaženju partnera ugovaranjem saradnje sa indijskom aviokompanijom Er Indija. On je dodao i da je u okviru saradnje sa Er Indijom planirano i školovanje indijskih pilota u Srbiji, komercijalna saradnja za letove u SAD i Kanadu, preko Beograda, kao i obnova Jatove flote. „Oformljena su dva stručna tima koja bi u roku od 30 dana trebalo da preciziraju plan te saradnje i upute ga srpskoj i indijskoj vladi na saglasnost, pošto su obe aviokompanije u državnom vlasništvu“, kazao je generalni direktor Jat ervejza.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari