Na jučerašnjem ročištu, punomoćnik Devića, advokat Nebojša Đokić, najpre je zatražio da se iz tog procesa isključi veštak Jovan Dragaš, jer stalnim opstrukcijama sprečava da se utvrdi pravo stanje.

– Spor je započeo 2011. i vodi se po starom Zakonu o parničnom postupku, što znači da se tu dokazi utvrđuju do kraja. U predmetu, u kome su se već dva puta menjale sudije, 2013. je dat prvi nalog za veštačenje štete koju je vlasnik pretrpeo zbog toga što gradske vlasti nisu omogućile da nova autobuska stanica proradi. Veštaku Dragašu, koga je tada odredio sud, bilo je potrebno godinu dana da utvrdi elemente poslovanja ATP Vojvodine i to, „greškom“, za period pre nego što je ona otišla u stečaj, kada nikakve štete nije ni bilo, već samo investiranja u nove objekte – objašnjava Đokić.

Dodaje da je veštak odugovlačio sa utvrđivanjem konačnog iznosa i kroz pet dopunskih veštačenja, ali da je vrhunac bilo „ekonomsko finansijsko tumačenje“ nalaza Mašinskog fakulteta u Beogradu.

– Da bi se utvrdila visina izmakle dobiti za celu investiciju, ključni su bili podaci o parametrima izgrađenog servisa za autobuse „setre“ i „mercedesa“, koji „vuče“ najviše iznose, jer je reč o namenskom objektu koji nema svoj pandan na srpskom tržištu, izgrađen je prema standardima i cenama Mercedesove fabrike u Ulmu. Reč je o tehničkim karakteristikama i propisanim procedurama, i po odluci suda te parametre utvrdio je tim profesora – veštaka Mašinskog fakulteta u Beogradu. Oni su izračunali da je nastala šteta od 66 miliona evra, a taj iznos trebalo je da bude deo ukupnog nalaza u koji se uključuje izmakla dobit po svim delatnostima koje je ATP Vojvodina imala. Takav nalog je sud dao. Dragaš, međutim, potpuno ignoriše nalaz Mašinskog fakulteta, prvo „utvrđuje“ da je ukupna šteta 24 miliona, da bi nekoliko dana kasnije iznos „korigovao“ na tri miliona evra – kaže Đokić.

Advokat naglašava da je taj veštak sam utvrđivao parametre, tako što je priložio završne račune pet domaćih servisa, iako oni ni po nameni, tehničkoj opremljenosti, propisanim procedurama i cenama ne odgovaraju uslovima utvrđenim sa nemačkom kompanijom.

– Zato smo zatražili da se njegovo veštačenje isključi iz postupka, a kada je sutkinja to odbila, podneli smo zahtev za njeno izuzeće, i to uslovno. Ukoliko ipak odluči da prihvati naš predlog i veštačenje poveri nekom od instituta koji ima stručni tim, komisiju za tako kompleksni nalaz, zahtev ćemo povući – kaže Đokić, koji danas ili najkasnije u ponedeljak očekuju odluku predsednika novosadskog Višeg suda po tom zahtevu.

Dević: Politički pritisak na sud

Predmet ATP Vojvodine nalazi se među pet najvećih sa liste od 24 sporna slučaja visoke korupcije, na čijem rešavanju insistira Evropska komisija, a označen je kao jedini u kome je oštećen investitor a ne država. Naime, nakon uspešne privatizacije kroz koju je proširila delatnost, imovinu i gotovo udvostručila broj zaposlenih, ATP Vojvodine je sklopila ugovor sa novosadskim vlastima o izgradnji nove autobuske stanice. Grad na čijem je čelu tada bila sadašnja predsednica Narodne skupštine, Maja Gojković, imao je obavezu da po dobijanju upotrebne dozvole preusmeri saobraćaj na novu lokaciju. To nije učinjeno, preduzeće je pod pritiskom kredita otišlo u stečaj, posao je izgubilo oko 500 radnika. Dević, komentarišući za Danas jučerašnje ročište, tvrdi da se i u nalazu veštaka i u odlukama suda, radi o političkom pritisku izvršne vlasti na pravosuđe.