Ljajić: Potrošači se najviše žale na sportsku obuću 1Foto: mtt.gov.rs

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić rekao je da je prošle godine bilo 16.400 prigovora potrošača, što je za oko 1.900 više nego u 2015. godini.

Ljajić je tokom obilaska trgovinskog lanca DIS u Pančevu, povodom Svetskog dana potrošača, ocenio da je ostvaren napredak u oblasti zaštite potrošača u Srbiji i da su građani Srbije bolje informisani o svojim pravima.

„Od tog broja najviše je žalbi bilo na obuću, uglavnom sportsku, oko 20 odsto, dok se 12 odsto prigovora odnosilo na mobile telefone, sedam odsto na računare, šest na belu tehniku, a po četiri odsto na odeću, nameštaj i televizore“, rekao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, vžana je uloga trgovaca koji se bore za lojalnost potrošača i izlaze u susret prigovorima.

„Plan je da se povećaju davanja za jačanje organizacija potrošača“, rekao je ministar i dodao da je ove godine izdvojeno 15 miliona dinara, a da će sledeće godine u tu svrhu biti namenjeno 20 miliona dinara. Ljajić podsetio da je ranije u Srbiji bilo pet organizacija za zaštitu potrošača, a da ih sada ima sedam.

Međutim, Centar za evropske politike (CEP) u današnjem saopštenju povodom 15. marta – Svetskog dana prava potrošača, navodi da je pored proklamovanih prava i ostvarenog napretka na zakonodavnom planu, stanje zaštite potrošača u Srbiji još daleko od željenog nivoa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari