Mihajlović: Niko ne ograničava državu da razvija Aerodrom “Konstantin Veliki” 1Foto: MGSI

Razvoj Aerodroma “Konstantin Veliki” nije ograničen koncesijom za Aaerodrom “Nikola Tesla”, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović.

Mihajlović tvrdi da se ovaj Aerodrom uopšte ene pominje u koncesionom ugovoru, u šta će javnost moći i da se uveri kad ugovor bude objavljen, nakon izvršene primopredaje,

Radi istinitog informisanja javnosti, dužna sam da reagujem na tvrdnje iznete u tekstu “Država Srbija zvanično potvrdila – aerodrom „Konstantin Veliki“ ograničen na milion putnika sve do trenutka kad „Nikola Tesla“ ne bude dosegao 12 miliona putnika”, koji je objavljen na portalu Tangosix.rs.

Nekoliko puta jasno sam ukazala da je politika Vlade Srbije da svaki aerodrom u Republici Srbiji može i treba da se razvija koliko god tržišni, i samo tržišni uslovi to dozvoljavaju. Sa stanovišta Ugovora o koncesiji Aerodroma Nikola Tesla potreba “za konsultacijama” sa koncesionarom postoji SAMO I ISKLJUČIVO u periodu dok Aerodrom “Nikola Tesla” ne dostigne 12 miliona putnika godišnje i ukoliko bilo koji drugi aerodrom koji se nalazi u radijusu od 150 km do 230 km usluži više od milion putnika godišnje. Ali ono što je od suštinske važnosti je da OBA USLOVA MORAJU BITI ISTOVREMENO ISPUNJENA”, naglašava se u saopštenju.

Ona tvrdi da čak i u slučaju da niški aerodrom dostigne milion putnika pre nego što Aerodrom “Nikola Tesla” postigne 12 miliona putnika, Srbija nema obavezu da automatski plaća bilo kakvu odštetu koncesionaru.

U takvoj situaciji, dužnost Vlade bila bi da da obrazloženje i objašnjenje koncesionaru i da dokaže da su do toga dovele objektivne i tržišne okolnosti koje ne utiču na aerodrom u Beogradu, čime bi izbegla plaćanje bilo kakvih kompenzacija ili produžavanje perioda trajanja koncesije”:

Takođe, kada govorimo o koncesiji Aerodroma “Nikola Tesla” treba da znate da na osnovu Zakona o privatno-javnom partnerstvu i koncesijama, koncesionar Aerodroma “Nikola Tesla”, kompanija „Vansi Aiports Serbia“, snosi operativne i komercijalne rizike u izvršenju koncesionih aktivnosti, uključujući i rizike vezane za prihode, u skladu sa odredbama Ugovora o koncesiji.

U ovom trenutku, glavno ograničenje za razvoj Aerodroma “Konstantin Veliki”, kao i u slučaju svih drugih aerodroma u Srbiji, jeste nedovoljno investiranje. Namera Vlade Srbije je da ubrzano investira u poboljšanje infrastrukture niškog aerodroma, kako bi bio konkurentan ostalim aerodromima u okruženju. Prelazak upravljanja sa Grada Niša na Vladu Srbije motivisan je upravo otklanjanjem ove ključne prepreke budućem razvoju „Konstantina Velikog“.


Ni predsednik Srbije, ni Vlada Srbije, ni ja, nemamo razloga bilo kome da se pravdamo zašto želimo da razvijamo Aerodrom “Konstantin Veliki” i zašto želimo da Vlada Srbije povrati upravljanje nad ovim aerodromom. Svima koji mogu misle drugačije zaista ne možemo da pomognemo.

Svi mi želimo da radimo na tome da se rast putnika na niškom aerodromu bude brži nego što je planirano, jer je interes države da “Konstantin Veliki” bude konkurentan sa svim drugim aerodromima u regionu koji danas imaju čak pet puta više putnika, zaključuje se u saopštenju kabineta Zorane Mihajlović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari