Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i Infrastrukture

Mihajlović je rekla da je vrednost ugovora koji je juče potpisan sa Rusijom 230 miliona evra, ali da bi kada počne rekonstrukcija pruge Beograd-Bar sledeće godine on mogao da poraste na 600 miliona evra.

„Nekako smo prethodnih decenija uvek ulagali u autoputeve i puteve, zaboravljajući čini mi se koliko je značajan železnički transport. Mi smo već rekonstruisali preko 200 kilometara pruga, radimo najbržu prugu u regionu. Njome će se ići 200 kilometara na sat“, rekla je Mihajlović za Radio-televiziju Srbije.

Ona je kazala da je Srbiji neophodan moderni dispečerski centar koji će biti izgrađen zahvaljujući ugovoru sa Rusijom, a da su Ruske železnice jedna od najboljih svetskih kompanija sa kojima bi trebalo razmeniti iskustva.

„Milijardu evra smo mi ugovorili u poslednje četiri godine iz takozvanog ruskog kredita, 800 miliona je kredit, plus deo koji ide iz budžeta. Sve smo ugovorili, a odnosi se upravo na rekonstrukciju deonica na severu i jugu Koridora 10 koji su već završeni. U svaku deonicu koju smo rekonstruisali nije se ulagalo bar 30 godina“, rekla je ona.

Dodala je da je završen deo Barske pruge, Resnik-Valjevo dug 77 kilometara i započela rekonstrukcija brze pruge Beograd – Budimpešta na deonici Stara Pazova – Novi Sad, za koji je Mihajlović kazala da je najteža deonica.

„Za Srbiju je najvažniji Koridor 10 i koridor ka Crnoj Gori. Mi mislimo da ćemo u narednih četiri-pet godina uspeti da rehabilitujemo sve najvažnije pruge na našoj teritoriji“, kazala je Mihajlović.

Mihajlović je dodala da će sa Ruskim železnicama Srbija razmeniti iskustva i u vezi sa autoputevima i putevima.

Povezani tekstovi