Foto: Medija centar

Međutim, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da nije optimista da će taj rok biti ispoštovan.

Mihajlović je pozvala domaće podizvođače da povećaju broj radnika na gradilištu, kako i taj rok ne bi bio probijen, saopšteno je iz njenog kabineta.

Kako se navodi, Mihajlović je danas kontrolisala radove na celoj trasi od 40,3 kilometra i rekla da Vlada domaćim podizvođačima više neće tolerisati da njihovi radnici posle 17 sati ne rade, kao i da je neophodno da na gradilištu bude najmanje još 200 radnika kako bi na vreme bili završeni tuneli i urađeni završni radovi na trasi.

Volela bih da novi rok, 31. oktobar, bude ispoštovan, ali nisam optimista. Volela bih da me demantuju, rekla je Mihajlović i najavila da će uskoro biti doneti podzakonski akti koji će pooštriti izbor podizvođača na velikim projektima, kao i obaveze investitora kojem država poverava veliki projekat.

Reagujući na komentar šefa projekta auto-puta Beogad–južni Jadran Dušana Đokovića da je prvobitni rok probijen za dva meseca zbog nepredviđenih i dodatnih radova, Mihajlović je poručila da ova Vlada neće tolerisati više ni dan kašnjenja i da je cilj da se na drugim projektima ne ponove slični problemi.

Matematika iz ugovora kaže da je rok probijen, a mi smo tu da vam pomognemo da se ova deonica što pre završi, rekla je Mihajlović tokom obilaska kojem su prisustvovali i predstavnici „Azvirta“, projektanata, nadzora i podizvođača, kao i ambasador Azerbejdžana Eldar Hasanov.

Hasanov je istakao da je, uprkos teškom terenu, „Azvirt“ uspeo da se izbori sa svim problemima.

Do 31. oktobra ćemo sve uspešno završiti i moguće je da će ostati neki manji radovi za prilaze autoputu, kazao je Hasanov.

On je naglasio da „Azvirt“ koristi skoro sve materijale iz Srbije i da je od ukupnog broja radnika čak 98 odsto iz Srbije, iako ugovor predviđa da mora da ih ima 49 odsto.

Predstavnik „Azvirta“ Murat Turkoglu rekao je da je cilj izvođača da se gradnja završi do kraja oktobra i da kompanija i njeni radnici daju sve od sebe da se taj rok ispoštuje, ali da svi znaju da ako bude kišnih dana da uvek može da dođe do kašnjenja.

Deonica Ljig-Preljina je duga 40,3 kilometra, a njena izgradnja košta 308 miliona evra.

Ugovorom između „Koridora Srbije“, kao investitora, i „Azvirta“ kao izvođača bilo je predviđeno da radovi budu završeni 25. avgusta.