Milica Čubrilo: Medijska pažnja koju je trebalo da izazove emitovanje spotova na CNN-u o turističkoj ponudi Srbije ni izdaleka nije na onom nivou koji su očekivali organizatori kampanje. Poslednji u nizu skandala koji prate emitovanje tog spota odnosi se na muzičku matricu koja je preuzeta iz spota o turističkoj ponudi Kazahstana.

Milica Čubrilo: Medijska pažnja koju je trebalo da izazove emitovanje spotova na CNN-u o turističkoj ponudi Srbije ni izdaleka nije na onom nivou koji su očekivali organizatori kampanje. Poslednji u nizu skandala koji prate emitovanje tog spota odnosi se na muzičku matricu koja je preuzeta iz spota o turističkoj ponudi Kazahstana. Predstavnici CNN-a priznali su grešku i obećali da će taj previd biti nadoknađen dvostruko većim brojem emitovanja ispravne verzije, saopšteno je juče iz Turističke organizacije Srbije i najavljeno da će Rani Rad, izvršni direktor te američke globalne mreže na konferenciji za novinare u Beogradu objasniti kako je došlo do te omaške.
– Nije bilo realno očekivati pozitivne efekte reklamne kampanje na CNN-u ako se zna da su snimci napravljeni bez prethodno koncipiranog scenarija koji favorizuje one turističke vrednosti koje Srbija želi da promoviše. Drugim rečima, Turistička organizacija Srbije trebalo je da pripremi brending brif, i da raspiše konkurs za idejno rešenje. Trebalo je, takođe, precizirati zašto je važno da se Srbija nađe na turističkoj karti sveta, kao i da se ukaže na energiju i specifičan duh ljudi. Snimateljima je, dakle, trebalo dati jasne smernice a ne da se koriste snimci rađeni za druge namene. Nikoga u struci ne iznenađuje veliki broj primedbi na spot, jer da ga je radila i neka od domaćih specijalizovanih PR agencija, koje bolje poznaju mentalitet zemlje, možda bi ove drastične greške bile izbegnute, ali ne bi mogla da se prevaziđe praznina zbog suštinskih propusta – kaže za Danas Milica Čubrilo, bivši direktor TOS i podseća da je pre godinu dana započet proces brendiranja Srbije, ali je Ministarstvo trgovine i turizma izašlo iz tog projekta i krenulo da samo gradi turistički imidž.
Treba podsetiti da je već prvo emitovanje spota izazvalo negativne reakcije. Najpre je reagovala PR agencija Luna, zato što je u spotu korišćen logo reči Serbia čiji je ona kreator i koji je dizajniran samo za štampane publikacije. U TOS su smatrali da ugovor koji je sa tom agencijom sklopljen ne uskraćuje pravo da se to tipografsko rešenje koristi i za druge namene, ali je ipak, nakon višečasovnog prekida emitovanja spota, taj kadar zamenjen novim. Nezadovoljstvo je izazvala i sekvenca u kojoj se prikazuje crkva sa rumunske strane Dunava, pa je i taj kadar zamenjen, ali osnovna primedba svodi se na konstataciju da je spot „anemičan“ i da ne odražava turističku ponudu Srbije, a to je, uz prirodne lepote i istorijske spomenike, pre svega gostoprimstvo i srdačnost ljudi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari