Ilustracija Foto: EPA/DANIEL IRUNGU

Opštine Svrljig, Knjaževac i Zaječar zatražile su prošle godine rekonstrukciju pruge koja od Niša do Prahova ide preko Svrljiga, Knjaževca, Zaječara i Negotina, na kojoj teretni i putnički vozovi sada idu prosečnom brzinom od 30 kilometara na sat zato što je istrulelo više od 60 odsto od 170.000 pragova.

Miletić je zahtev za rekonstrukciju pruge Niš-Prahovo dostavio i parlamentu, a u pisanom odgovoru koji je dobio od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi se da je u planu da prugu rekonstruiše preduzeće Infrastruktura železnice Srbije „sopstvenim sredstvima i mehanizacijom“.

„U odgovoru ministarstva se navodi da će obnovom pruge biti omogućeno kretanje putničkih vozova brzinom od 80 kilometra na sat, a teretnih vozova brzinom od 60 kilometra na sat. Takođe će biti povećane težine tereta koje će vozovi moći da prevoze“, rekao je Miletić, koji je poslanik Ujedinjene seljačke stranke.

Miletić je istakao da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture potvrdilo značaj pruge Niš-Prahovo za čitavu istočnu Srbiju.

„Pruga ima strateški značaj za sve gradove i opštine na području istočne Srbije i veoma je značajna za razvoj rudarstva i hemijske industrije. Preduzeća iz istočne Srbije, poput luke u Prahovu i MIN DIV-a iz Svrljiga, prevoze svoju robu isključivo železnicom“, naglasio je Miletić.

On je kazao da će obnovom ove pruge značajno biti povećana bezbednost železničkog saobraćaja, jer se sada često dešava i da vagoni iskliznu iz šina.

Pruga od Niš do Prahova izgrađena je pre skoro jednog veka, a duga je 112 kilometara.

Povezani tekstovi