Agencija za privatizaciju objavila je juče javni poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za učešće u nadmetanju za kupovinu tri fabrike iz Grupe Zastava vozila – Zastave kamioni, Zastave automobili i Zastave specijalni automobili u Somboru. Rok za prijavljivanje potencijalnih kupaca je 4. novembar.

Naš list je, inače, u više navrata najavljivao da će prodaja Zastavinih fabrika da bude oglašena u ovom mesecu. Podsetimo da je Grupa Zastava vozila svrstana u grupu od 17 domaćih preduzeća u restrukturiranju koja su od strateškog značaja za domaću privredu, te će, po tom osnovu, biti zaštićena od potraživanja poverilaca do kraja maja naredne godine.

Među Zastavinim firmama za koje su raspisani javni pozivi nema proizvođača priključnih vozila Zastave INPRO, koja bi, s obzirom da je za njenu imovinu najozbiljnije zainteresovana francuska kompanija Trigano, novog vlasnika mogla da dobije već u decembru. Privatizacija te fabrike nije, međutim, pokrenuta zato što to preduzeće nema sopstveni proizvodni prostor, već je smešteno u pogonu „Sivi dom“, koji pripada Zastavi oružju. Kako je većinski vlasnik Zastave oružja država, očekuje se da će odlukom Vlade „Sivi dom“ uskoro postati imovina Zastave INPR-a, posle čega će moći da bude pokrenuta i procedura njene prodaje.

Ovde se pretpostavlja da će za kupovinu Zastave specijalnih automobila u Somboru najozbiljnije da bude zainteresovana grčka firma Spajder, koja je ranije zakupila deo tih pogona i u njima proizvodi kontejnere za održavanje javne higijene, namenjene inostranim tržištima.

Očekuje se da će biti zainteresovanih i za kupovinu preostale imovine nekadašnje Zastavine fabrike automobila koju je, zajedno sa većinom zaposlenih, početkom 2010. preuzeo italijanski Fijat. Fabrici automobila je ostala lokacija od 53 hektara u Kormanskom polju, nadomak Kragujevca, koju bi Grupa Zastava vozila mogla da ponudi i državi. Zauzvrat očekuju da ostale Zastavine fabrike budu oslobođene dugova na ime neplaćenih poreza i doprinosa, koji čine ubedljivo najveću stavku u strukturi njihovih neizmirenih obaveza.

Najneizvesnija je sudbina Zastave kamiona, u kojoj su sudski izvršitelji do skora popisivali i (ras)prodavali pokretnu imovinu, kako bi se izmirila radnička potraživanja. U krugovima bliskim poslovodstvu Grupe zastava vozila kažu, međutim, da je za privatizaciju kragujevačke fabrike kamiona, zainteresovano 13 inostranih kompanija, među kojima je, od skora i ruski GAZ, a navodno nisu odustale ni najveće kineske kompanije za proizvodnju teretnih i terenskih vozila, JAK motors i Huang hai. Sa njima kragujevačka fabrika ima potpisane memorandume o razumevanje kojima je predviđeno i strateško partnerstvo sa jednom od njih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari