Iako je prema zvaničnim statističkim podacima broj od 1,8 miliona turista koji su u prvih jedanaest meseci ove godine posetili Srbiju, na nivou 2005. godine, u Turističkoj organizaciji Srbije izuzetno su zadovoljni ovogodišnjom sezonom a kako decembar uvek donese nešto veći priliv turista, treba očekivati solidnu turističku žetvu.

Iako je prema zvaničnim statističkim podacima broj od 1,8 miliona turista koji su u prvih jedanaest meseci ove godine posetili Srbiju, na nivou 2005. godine, u Turističkoj organizaciji Srbije izuzetno su zadovoljni ovogodišnjom sezonom a kako decembar uvek donese nešto veći priliv turista, treba očekivati solidnu turističku žetvu.
– Na turističkoj mapi Srbije veliki gradovi, posebno Beograd, zauzimaju centralno mesto Treba imati u vidu da su 2005. godine u glavnom gradu održane značajne sportske manifestacije koje su privukle veliki broj turista. Otuda pad poseta od samo dva odsto u prvih 11 meseci ove godine, predstavlja veliki uspeh za turističke radnike Beograda. Mislim i da će rezultati biti još bolji kada se u statistiku uključe podaci iz decembra, jer je pred novogodišnje praznike prestonicu posetilo oko 40 hiljada gostiju. Novi Sad je ove godine, uz tradicionalno dobro posećen Egzit, imao i veliki broj pratećih sadržaja, pa ne čudi što je poseta tom centru za 36 odsto veća u odnosu na prethodnu godinu. Rast broja poseta, ali i noćenja, što je jedan od osnovnih merila uspešnosti, zabeležen je i u planinskim centrima, posebno na Kopaoniku i Zlatiboru, ali i u banjama. Prednjači Niška Banja, koja je sa 23,5 hiljada turista ostvarila rast poseta od 48 odsto. Sledi Banja Koviljača u kojoj je prošle godine boravilo čak 45 odsto više turista, dok je Vrnjačka Banja za 37 odsto uvećala broj noćenja – kaže za Danas Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Srbije.

Danas na CNN prvi spotovi o Srbiji

– Na CNN danas počinje emitovanje dva spota koji promovišu turističku ponudu Srbije. Na osnovu istraživanja o interesovanjima ciljnih grupa kojima se obraćaju, stručnjaci CNN oblikovali su sadržaj spotova tako da u prvom spotu dominiraju kulturni spomenici i arhitektura, a u drugom prirodne lepote Srbije. Prema toj koncepciji, u naredna četiri meseca spotovi u trajanju od po 40 sekundi emitovaće se 507 puta, a samo u januaru predviđeno je 107 emitovanja – izjavio je za Danas Miodrag Popović, direktor TOS i naglasio da spotovi nisu obuhvatili sadržaje poput Guče i Egzita, jer je reč o dohodovnim manifestacijama koje imaju drugačiji marketinški tretman. „Da su te manifestacije bile obuhvaćene, cena reklamne kampanje bila bi dvostruko veća. Osim toga, Guča i Egzit imaju mogućnosti da se same predstave na nekoj od stranih televizija“, dodao je Popović.

On naglašava da se statistički podaci često ne slažu sa informacijama koje TOS dobija od lokalnih turističkih organizacija. Kao primer, Popović navodi da je na Zlatiboru u jednom trenutku zvanično boravilo devet hiljada turista, iako u tom periodu nije moglo da se nađe ni jedno slobodno mesto u hotelskom i privatnom smeštaju (kapacitet ove destinacije je 15 hiljada ležajeva). Neprijavljeni gosti očigledno stvaraju velike probleme statističarima, zato ne bi trebalo zanemariti već proverene mehanizme procene kojima se služe ugostitelji i turistički radnici kada tvrde da li je sezona bila uspešna ili nije.
– Ono što posebno raduje u prošlogodišnjoj sezoni jeste značajan rast poseta domaćih gostiju, posebno ako se ima u vidu da godinama unazad ta kategorija turista beleži pad. Jer, bez kontinuirane posete domaćih gostiju ne može da se računa ni na veći priliv inostranih turista, niti na stabilan razvoj turizma. Prošlogodišnja kampanja koju su organizovali TOS i Ministarstvo trgovine i turizma bila je usmerena ka domaćim turistima, i prvi rezultati su ohrabrujući. Što se tiče inostranih gostiju, već nekoliko godina unazad beležimo kontinuirani rast koji je u prvih 11 meseci 2006. godine, sa 435 hiljada posetilaca, iznosio tri odsto. Među stranim turistima dominiraju gosti iz država u okruženju, ali nije zanemarljiv ni broj Austrijanaca koji su ove godine činili 18 odsto inostranih turista. Oko sedam odsto grčkih turista posetilo je nekoliko najatraktivnijih destinacija u Srbiji, a prošlogodišnji rezultat od šest odsto gostiju iz Rusije ove godine bi trebalo da bude nadmašen, imajući u vidu već sklopljene ugovore za novu sezonu – kaže Popović i naglašava da se ove godine očekuju i prvi efekti reklamne kampanje na CNN.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari