Svesni da je Aerodrom „“Nikola Tesla““ ključan za državu i jedan od generatora privrede i društva, mi iz Udruženih sindikata Srbije Sloga i Sindikata Sloga Aerodroma „Nikola Tesla“ uputili smo pismo državnom vrhu Srbije, premijeru Ivici Dačiću, prvom potpredsedniku Aleksandru Vučiću i ministru finansija i privrede Mlađanu Dinkiću, u kome smo upozorili da naše preduzeće nije spremno za takve poslovne aranžmane, izdavanje ili najam i prodaju – kaže u razgovoru za Danas Predrag Adamov, predsednik Sindikata Sloga Aerodroma „“Nikola Tesla““.

Prema njegovim rečima, Aerodromu je potreban bar jedan srednjoročni period od minimum pet godina za završetak započetih radova i izgradnju neophodne infrastrukture, kao što je produženje platforme C, sanacija terminala kako bi se izbeglo mešanje putnika u odlasku i dolasku, rekonstrukcija robno-skladišnog magacina…

– Naše preduzeće je dospelo u sam vrh avio-saobraćaja, međutim, vesti o merama o daljem poslovanju Aerodroma koje su dogovorili predstavnici Vlade potpuno su ih deprimirale i destimulisale. Aerodrom „Nikola Tesla“ je jedini koji u Srbiji poseduje opremu za precizno sletanje i poletanje, spasilačko vatrogasnu kategoriju 7, kao i kategoriju 3b za sletanje i poletanje u uslovima smanjene vidljivosti. To je jedini naš aerodrom koji može da saobraća i posluje 24 sata dnevno, 365 dana u godini, pa se nameće zaključak da bi davanje u zakup bilo posledica ishitrene i pogrešne odluke – kaže Adamov i dodaje da se i problem nenaplaćenih prihoda lakše rešava ako je država većinski vlasnik.

Savetnik za privatizaciju Branko Pavlović slaže se sa stavom sindikalaca iz Sloge da davanje u zakup Aerodroma „Nikola Tesla“ ne bi bio dobar potez.

– Ministar Dinkić se, gurajući tu ideju, suočava sa sopstvenim neznanjem. On pravi iste greške kao i ranije, i rupe koje postoje u budžetu pokušava da „zakrpi“ privatizacijom državne imovine. Pokazalo se da takva praksa nije dala rezultate, i kada se to uzme u obzir, nameće se logičan zaključak da Aerodrom ne treba davati u zakup. Normalno je da mi u Srbiji nemamo tehničko znanje da proizvodimo televizore i da nam u toj oblasti treba strani partner. Međutim, aerodrom predstavlja prirodan monopol kojim sami možemo da upravljamo, nije nam potrebno nikakvo strano znanje ili iskustvo za tako nešto – ističe Pavlović.

Za konkurenciju baš zgodno

Velika konkurencija u regionu jedan je od razloga za preispitivanje odluke o iznajmljivanju Aerodroma, smatra Predrag Avramov. On objašnjava da su u vazduhoplovnoj industriji poznati slučajevi uzimanja u zakup pa čak i prodaje aerodroma. Oni bi se ubrzo zapustili dok se saobraćaj i infrastruktura razvijala na pistama iz okruženja. Jedan od takvih primera je aerodrom u Bratislavi, navodi Avramov.

close
Odluka o iznajmljivanju Aerodroma pogrešna? 1

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.