Pre dve godine potpisali smo s Jat ervejzom ugovor o održavanju aviona vredan 16 miliona dolara godišnje. Oba preduzeća su u državnom vlasništvu i protiv zakona je ako jedno preduzeće trpi štetu na kursnim razlikama. Ipak, za dve godine dobili smo 800 miliona dinara manje od Jata.

Pre dve godine potpisali smo s Jat ervejzom ugovor o održavanju aviona vredan 16 miliona dolara godišnje. Oba preduzeća su u državnom vlasništvu i protiv zakona je ako jedno preduzeće trpi štetu na kursnim razlikama. Ipak, za dve godine dobili smo 800 miliona dinara manje od Jata. Dok oni koriste sve pogodnosti letnje sezone, mi se „ubijamo“ od posla. Problem je u tome što izbegavaju da razgovaraju o novom ugovoru prebacujući tu obavezu na državu. Zbog tog ugovora, za nas štetnog, prisiljeni smo da uzimamo kredite da bismo isplatili plate. U septembru nam u hangare ulazi 50 aviona od čega je 12 Jatovih, ali ćemo novac koji zaradimo morati da damo za otplatu kredita umesto da investiramo – ističe Trajković.
Prema njegovim rečima, mehaničari nisu zadovoljni ni ponašanjem Agencije za privatizaciju s kojom su zajedno utvrdili uslove tendera za privatizaciju Jat Tehnike da bi nakon toga Agencija izbacila veći deo dogovorenih uslova uključujući i minimalnu početnu cenu. Trajković podseća da minimalna cena nije utvrđena iako je to trebalo da bude učinjeno na osnovu procene vrednosti Tehnike koju je uradila jedna austrijska firma. On dodaje da je odbačena i mogućnost da radnici kupe preduzeće u kojem rade, kao i da kupac dođe iz druge privredne grane ukoliko ima dvostruko veći prihod od onog koji je propisan uslovima tendera.
– Ne verujem da bi Agencija sada bila spremna da menja uslove tendera, ali tražimo formiranje tenderske komisije kako bi postojala kontrola procesa privatizacije. U toj komisiji trebalo bi da se nađe predstavnik države, eksperti, zaposleni i menadžeri i da prate da li se poštuje zakon. Potrebno je i formiranje Skupštine Jat Tehnike kako bi se ispoštovala sva pravna procedura i donela formalna odluka o prodaji firme. Nismo dobili ni informaciju koliko je kompanija otkupilo tendersku dokumentaciju, a morali su da nam dostave taj podatak – ističe Trajković.
Predsednik sindikata mehaničara Dragan Bogdanović izjavio je da je taj sindikat spreman i da obori tender ukoliko prodajna cena ne bude odgovarala vrednosti Jat Tehnike, odnosno između 100 i 200 miliona evra. On je juče pozvan na sastanak u Agenciju za privatizaciju, ali ishod tog sastanka nije bio poznat do zaključenja ovog broja. Sindikat aviomehaničara juče se unapred izvinio putnicima ukoliko budu trpeli posledice obustavljanja saobraćaja zbog, kako kažu, neodgovornog ponašanja državnih institucija.
Iako u Jat Tehnici o tome ne žele da govore, čini se da su spremni i na raskid ugovora s Jatom. Oni tvrde da bi taj ugovor mogao da vredi i dvostruko više, ali da su u Tehnici pristali na manji iznos i podsećaju da su najjeftiniji u Evropi tako da mogu da nađu druge klijente. Uz to, mehaničari imaju licence koje im omogućavaju da apliciraju za posao bilo gde u svetu, pa mogu i da napuste kompaniju. Tender za prodaju 70 odsto kapitala Jat Tehnike raspisan je 16. juna, a rok za podnošenje ponuda traje do 26. septembra. Osnovi uslov koji kupac treba da ispuni jeste da se u poslednjih pet godina bavio istom delatnošću i da je prošle godine imao prihod od najmanje 100 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari