Iako je predsezona najavljivala dobru turističku žetvu na Crnogorskom primorju, početak glavne sezone ne uliva optimizam. Naime, u prvih pet meseci ove godine, broj turista bio je konstantno za pet do 15 odsto veći nego lane, ali je u prve dve nedelje jula, umesto rasta zabeležen pad od dva odsto.

Iako je predsezona najavljivala dobru turističku žetvu na Crnogorskom primorju, početak glavne sezone ne uliva optimizam. Naime, u prvih pet meseci ove godine, broj turista bio je konstantno za pet do 15 odsto veći nego lane, ali je u prve dve nedelje jula, umesto rasta zabeležen pad od dva odsto. U Nacionalnoj turističkoj organizaciji Crne Gore tvrde da to neće dovesti u pitanje ambiciozne planove kojima je projektovano da ta država od turizma ove godine „ubere“ više od 550 miliona evra, što je za 15 odsto više prihoda nego prošle godine, kao i da broj gostiju bude od osam do deset odsto veći. Oči crnogorskih turističkih poslenika sada su uprte u tradicionalno „najjači“ avgust, kada je poseta najbolja.
– Očekujemo da ove godine na Crnogorsko primorje dođe približno isti broj gostiju iz Srbije kao i prethodne sezone, odnosno oko 400.000. Evidentno je, međutim, da je u strukturi turista sve manje onih koji dolaze u sopstvenoj režiji jer je broj gostiju koji smeštaj obezbeđuju posredstvom agencija porastao za 20 odsto. Reč je o turistima koji traže smeštaj u hotelima sa četiri i pet zvezdica, a sve je više i poznatih ličnosti iz Srbije koje odmor provode na ovom delu Jadrana. Tačno je da se u strategiji razvoja crnogorskog turizma sve više okrećemo kategorijama gostiju sa dubljim džepom i prema tome gradimo i kvalitet ponude. Turisti iz Srbije su to poboljšanje kvaliteta prepoznali – kažu za Danas u PR službi Nacionalne turističke organizacije Crne Gore.
Saznali smo, takođe, da je ove godine mnogo uloženo u poboljšanje infrastrukture, jer su renovirani putevi od Podgorice do Budve, zatim od Budve prema Baru kao i pravac od Kolašina, a stabilizovano je i vodosnabdevanje na Budvanskoj rivijeri. Turistički poslenici Crne Gore ističu i da je privedena kraju kategorizacija objekata, koja je urađena prema kriterijumima Evropske unije. Osim toga, oko 350 miliona evra uloženo je u renoviranje desetak hotela, a velika ulaganja su i u stalno podizanje kvaliteta usluga. „Cene su na prošlogodišnjem nivou, osim na području Budve, ali ima nagoveštaja da će u narednim nedeljama i tu doći do korekcije i one će biti niže nego na početku glavne sezone“, ističu u NTO Crne Gore.
Ipak, na početku glavne sezone, evidentno je da je put Crnogorskog primorja krenulo nešto manje gostiju iz Srbije, a kao jedan od uzroka slabije posete stručnjaci navode prve efekte mera koje se u toj zemlji primenjuju od ove godine. Naime, na ulazu u Crnu Goru turisti iz Srbije plaćaju eko-taksu, koja za automobile iznosi deset evra. Ako se tome doda još jedna nepopularna mera – ograničenje unosa namirnica, čija težina ne sme da premaši dva kilograma, onda je jasno zašto su mnogi gosti iz Srbije, navikli da u sopstvenoj režiji provode odmor na toj destinaciji, odustali od putovanja u tom pravcu.
– Prema anketama koje su turističke agencije prošle godine radile kako bi pripremile aranžmane za ovogodišnju sezonu, poraslo je interesovanje za klasičan aranžman na Crnogorskom primorju, pa je i ponuda srpskih agencija za tu destinaciju ove godine bila raznovrsnija. Ali, mere koje su uvedene smanjile su broj turista koji u sopstvenoj organizaciji putuju, tako da je u opštem zbiru broj gostiju koji su otputovali u Crnu Goru manji. Očigledna namera crnogorskih turističkih poslenika je da smanje broj „paradajz“ turista, a da promovišu odmor preko agencija, i mere koje su doneli upravo je to i učinila – kaže za danas Rade Stanković, direktor JUTE.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari