Foto: EPA/ ĐORĐE SAVIĆ

… preko novog direktora aerodroma koji bi između ostalog trebalo da prenese sertifikate i licence tog aerodroma na Vladino preduzeće „Aerodromi Srbije“, kažu dobro obavešteni izvori Danasa. Zvaničnici grada Niša odbili su da komentarišu ove informacije za naš list.

– Pošto istraživanja pokazuju da su građani Niša većinski protiv besplatnog ustupanja aerodroma državi, a da takvo mišljenje ima i deo SNS-a i lokalne vlasti, razmatra se i ovakvo rešenje. Ono bi između ostalog značilo da Skupština grada uopšte neće morati da raspravlja i glasa o besplatnom ustupanju osnivačkih prava i kompletne imovine aerodroma državi, što bi zbog ovakvog raspoloženja javnosti i dela vlasti mogla da bude i sporna i neizvesna odluka – kaže naš izvor.

Naš sagovornik dodaje da bi, prema tom planu, novom operateru, „Aerodromima Srbije“, novi direktor niškog aerodroma navodno trebalo besplatno da prenese sertifikate i licence tog aerodroma, za šta ima zakonska ovlašćenja. Na taj način bi potpuno moglo da se izađe u susret koncesionaru aerodroma „Nikola Tesla“, Vansi erportu, bez da se o tome lokalna vlast išta pita. Država je ovoj francuskoj kompaniji koncesionim ugovorom obećala da niški i drugi aerodromi u radijusu od 230 kilometara od Beograda neće preći po milion putnika godišnje sve dok „Tesla“ ne dostigne 12 miliona putnika.

Gradsko veće Niša je, inače, prošle sedmice smenilo aktuelnog direktora aerodroma Vladicu Đurđanovića, kome su, prema našim saznanjima, u Ministarstvu saobraćaja zamerali „preveliku“ autonomnost u odnosu na državu. Smena će postati konačna kada o njoj odluči Skupština grada.

– Ovakav scenario nije u skladu sa zakonom, te ne bi trebalo ni da bude realan, ali ako novi direktor bude pod kontrolom Vlade – a biće, sve je moguće. Aktuelno zakonodavstvo propisuje da operater može da prenese sertifikate na drugog operatera samo ukoliko on ispunjava materijalne, a posebno kadrovske i stručne uslove. Niški aerodrom bi, dakle, mogao da prenese sertifikate na „Aerodrome Srbije“ samo ukoliko oni imaju svoju imovinu i stručni kadar, što nije slučaj jer oni imaju samo jednu kancelariju na beogradskom aerodromu, jednog direktora i jednu sekretaricu. Pritom, i beogradski i niški aerodrom su „Aerodromima Srbije“ jasno saopštili da izlaze iz članstva, tako da su u ovom Vladinom „društvu“, u kojem su bila dva aerodroma i 25 livada, sada ostale samo livade – kaže naš izvor sa niškog aerodroma.

On dodaje da su u Vladi bili „krajnje iznenađeni“ kada je niški aerodrom 22. decembra prošle godine dobio sertifikat o ispunjavanju svih uslova Evropske unije za status međunarodnog aerodroma. Takav sertifikat u Srbiji ima još beogradski aerodrom, a u EU samo 40 odsto aerodroma. Aerodromi, inače, ne moraju da ga imaju, ali je on važan za avio kompanije jer je „garancija“ postojanja standarda koje ne moraju proveravati.

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“, povodom informacija o mogućem prenosu sertifikata na „Aerodrome Srbije“, zatražila je od Direktorata civilnog vazduhoplovstva informaciju „da li država Srbija ima propisanu proceduru za prenos sertifikata sa jednog operatera na drugog“. Ovaj prenos je najverovatniji razlog za smenu direktora niškog aerodroma, upozorila je ova organizacija.

Zamenik gradonačelnika Niša Miloš Banđur (SNS) odbio je da odgovori na pitanje Danasa o ovom planu.