Za privatizaciju Zastavine Fabrike automobila, ako je suditi prema nezvaničnim informacijama, zainteresovane su tri inostrane kompanije – Dženeral motors, odnosno Opel koji posluje u sastavu DŽM, zatim austrijski Štajer puh i najveći kineski proizvođač putničkih i teretnih vozila i autobusa – firma FAV.

Za privatizaciju Zastavine Fabrike automobila, ako je suditi prema nezvaničnim informacijama, zainteresovane su tri inostrane kompanije – Dženeral motors, odnosno Opel koji posluje u sastavu DŽM, zatim austrijski Štajer puh i najveći kineski proizvođač putničkih i teretnih vozila i autobusa – firma FAV. Zastava i Dženeral motors već su potpisali ugovor o petogodišnjoj saradnji koji, između ostalog, podrazumeva i sklapanje jednog od Opelovih modela u Kragujevcu. Predstavnici Opela i nedavno su potvrdili da su zainteresovani i za montažu automobila u Srbiji, ali su poručili da će, ipak, sačekati raspisivanje tendera za Fabriku automobila.

Zastavin „punto“ kvalitetniji od Fijatovog

Engleski specijalizovani časopis Autokar u tekstu posvećenom Zastavi tvrdi i da je „punto“ („zastava 10″) proizveden u Kragujevcu kvalitetniji od originalnog Fijatovog vozila, zahvaljujući savremenijim alatima“. S tim u vezi, navodi se podatak da je Zastava uložila 15 miliona evra u automatizaciju i robotizovanje proizvodnih linija.

Menadžeri austrijske firme Štajer puh, koja posluje u sastavu kompanije Magna Štajer, sa kojom je Zastava već sarađivala na projektu izrade šasije za nov Zastavin model na platformi nekog stranog proizvođača, u oktobru su obišli pogone kragujevačke fabrike. Oni su se sastali i sa nadležnima u Ministarstvu ekonomije i od njih zatražili odlaganje raspisivanja tendera najavljenog za sredinu decembra. Nezvanično saznajemo da će nadležni iz Ministarstva ekonomije, početkom decembra, posetiti sedište Štajer puha u Austriji, i sa menadžmentom te firme detaljnije razgovarati o privatizaciji Zastavine Fabrike automobila. Delegacija Ministarstva ekonomije trebalo bi u decembru da se susretne i sa menadžmentom kineske kompanije FAV. Prilikom nedavne posete Kini, ministar ekonomije Mlađan Dinkić razgovarao je sa predstavnicima više tamošnjih automobilskih kompanija o njihovom eventualnom dolasku u Srbiju. Dinkić se susreo i sa predstavnicima kompanije FAV, najvećeg proizvođača automobila, kamiona i autobusa u Kini. Razgovori o ulasku FAV na srpsko tržište biće nastavljeni u prvoj polovini decembra, potvrđeno je u Ministarstvu ekonomije.
Od ishoda predstojećih razgovora u Austriji i Kini najverovatnije će zavisiti da li će tender za prodaju Zastavine Fabrike automobila biti raspisan sredinom decembra, ili će privatizacija kragujevačke auto-firme biti privremeno odložena.
Odlaganje tendera mogao bi da zatraži i francuski Pežo, koji specijalizovani engleski časopis Autokar navodi kao potencijalnog kupca Zastavne Fabrike automobla. Taj list je, inače, Zastavu već postavio na mesto lidera auto-industrije u Jugoistočnoj Evropi. „Trenutno je to jedna od istočnoevropskih automobilskih kompanija sa najvećim potencijalom, koja je uspela da impresionira Fijat i Dženeral motors svojom sposobnošću da se prilagodi i započne proizvodnju novih modela, ističe se, između ostalog, u tekstu Autokara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari