Foto: Nenad Kovačević

Gradnja će, nalivanjem betona, simbolično početi u podne, a očekuje se da će tom događaju prisustvovati mnoštvo građana Zlatibora i drugih delova Srbije. Stamatović je pozvao sve građane koji su se borili u „neravnopravnoj borbi protiv režimskih vetrenjača, posle dve velike narodne mobe, februarske i prvomajske“.

– Bez vas ne bi bilo ni ove naše prve velike pobede u našoj borbi za konačnu pobedu, za buduću našu, najveću na svetu, a zlatiborsku – zlatnu gondolu, za realizaciju najvećeg projekta u srpskom turizmu u poslednjoj deceniji – navedeno je u Stamatovićevom pozivu.

Trasom od skoro devet kilometara, gondola će povezati centar Zlatibora sa Ski-centrom Tornik, preko Ribničkog jezera. Projekat vredan 13 miliona evra samostalno finansira ta lokalna samouprava kojoj je Ministarstvo građevinarstva, nakon protesta građana nezadovoljnih odugovlačenjem države da izda dozvolu za gradnju i odbijanja njenog zahteva u tri navrata zbog nekompletne dokumentacije, konačno izdalo dozvolu u julu ove godine.

– Želimo da se zahvalimo svim našim hrabrim građanima i investitorima koji su nas podržavali u našem najvažnijem, najvrednijem i nacionalnom projektu. Izdavanjem dozvole i načinom na koji se Ministarstvo odnosi prema ovom projektu, oni su priznali da je to nacionalni projekat. Mi smo radili za narod i hoćemo narodu da se odužimo. Narod je od svojih poreza izdvojio sredstva, investitori su od svojih naknada za uređenje građevinskog zemljišta uložili sredstva i ovo je narodni projekat, saopštio je Stamatović i objasnio da će na svečanosti informisati okupljene o planovima gradnje.

Za izvođača radova, koje su meštani Zlatibora i drugih gradova simbolično i iz protesta započeli narodnom mobom u februaru i radnom akcijom u maju ove godine, izabrano je užičko preduzeće „Jedinstvo“, a oprema je kupljena od francuske kompanije „Pomagalski“, čiji stručnjaci će nadzirati kompletnu gradnju.

Prema ranijoj najavi Bojane Božanić, direktorke JP Gold gondola Zlatibor, očekuje se da Ministarstvo građevinarstva do kraja ove godine izda i građevinske dozvole za radove na ostatku trase – na početnoj stanici na Obudojevici, na Zlatiboru, i na međustanici kod Ribničkog jezera, s obzirom na to, kako je rekla, da je u završnoj fazi imovinsko-pravni spor oko vlasništva nad zemljištem koje koristi privatizovani Poljoprivredni kombinat „Zlatibor“.