Foto: www.perutnina.si

Reč je o trogodišnjem projektu „Kvalitetno, bezbedno, sledljivo živinsko meso EU porekla“, započetom u februaru 2014. godine i popularno nazvanom „Moje naj meso“. To je međunarodni projekat Evropske unije, Slovenije i Gospodarsko-interesnog udruženja mesne industrije te države. Cilj je promocija kvalitetnog živinskog mesa, poreklom iz EU, u Srbiji, Kosovu, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Makedoniji. Jedan od zadataka projekta, vrednog 1,57 miliona evra, jeste da se nivo prepoznavanja prednosti kvalitetnog živinskog mesa poreklom iz EU poveća, kao i da se potrošači upoznaju sa novim propisima donetim u nameri da se na trpezi nađe isključivo kvalitetno i bezbedno meso, ali i da se poveća potrošnje živinskog mesa, što je u skladu sa trendom zdravije ishrane.

– Vrhunski kvalitet proizvoda obezbeđuje integrisani lanac proizvodnje gde proizvođač mesa i mesnih prerađevina pokriva ceo proces, od jaja, preko inkubatora, proizvodnje stočne hrane, kontrole, prerade mesa i proizvodnje prerađevina, do distribucije. Industrija živinskog mesa može da se uporedi sa automobilskom po sofisticiranosti i tehnologiji, kao i konkurenciji – naglasio je obraćajući se novinarima iz Srbije, Tibor Šimonka, predsednik uprave Perutnine Ptuj, najvećeg proizvođača živinskog mesa u Sloveniji.

Hermina Šerona, direktorka Topika, podsetila je da se od 2008. svi proizvodi pod brendom Perutnina Ptuj Topiko proizvode u Srbiji, po istim standardima kvaliteta kao u Sloveniji, osim proizvoda od ćuretine koja dolazi iz te zemlje. Ona je dodala da su ciljevi Topika još bolji kvalitet proizvoda, veća proizvodnja proizvoda od mesa sa dodatom vrednošću i unapređenje percepcije piletine kao zdrave hrane u Srbiji. Brigita Vindiš Zelenko, direktorka Službe kvaliteta u Perutnini Ptuj ukazala je na značaj nezavisne unutrašnje i spoljne kontrole za bezbednost proizvoda koji stižu do potrošača. Ona je u tom kontekstu naglasila da se u procesu proizvodnje, od jaja iz kojih se legu pilići do krajnjeg proizvoda, poput pilećeg filea ili viršle, poštuje više od 50 propisa.

Damjan Oblak, direktor marketinga Pivka grupe, pohvalio se podatkom da je ta kompanija jedina u Sloveniji dobila posebno priznanje za bezbedne mesne proizvode. Naglašava, takođe, da osebno mesto među priznanjima dodeljenih toj kompaniji zauzima ono za tržišnu ponudu mesa, kao i najveći broj osvojenih medalja za kvalitet. Među njima je čak pet zlatnih, čime se Pivka ističe među svim proizvođačima namirnica i pića na manifestaciji Agra 2016. On je dodao da je Pivka inovativni ponuđač, pre svega pilećeg mesa i prerađevina.

– Široka ponuda mesa i mesnih prerađevina je i razlog što slogan Pivke glasi „svaki dan nešto dobro“. Kod proizvodnje i razvoja prednost dajemo zdravoj, bezbednoj i ukusnoj hrani, vodeći pritom računa i o zaštiti životne okoline i prirodnih dobara. Proizvodi nastaju po najvišim standardima kvaliteta što dokazuju brojna priznanja i sertifikati kao i veliko poverenje kupaca. U Pivki d.d. zaposleno je 350 ljudi, a u Srbiji smo, kroz preduzeće za distribuciju i prodaju, prisutni od 2005. godine – kaže Oblak.

Neregulisano tržište

Tržište u Srbiji, gde je Perutnina Ptuj prisutna kao vlasnik fabrike Topiko iz Bačke Topole, nije dobro regulisano. U prilog tome najbolje svedoči podatak da u Srbiji ima 130 proizvođača pilećeg mesa od kojih je samo 30 registrovano. Ostatak čine mali proizvođači koji su cenom konkurentni, ali kod njih nema transparentne proizvodnje u cilju zaštite bezbednosti potrošača – ističe Tibor Šimonka, predsednik uprave Perutnine Ptuj.