Sačuvana proizvodnja priključnih vozila 1

Ugovor između francuska kompanije Trigano i fabrike za proizvodnju priključnih vozila (automobilskih prikolica) Zastave INPRO o kupovini oko 20 odsto pokretne imovine kragujevačkog preduzeća, koji je potpisan krajem minule sedmice, juče je ozvaničen verifikacijom kod ovlašćenog notara.

Trigano je u obavezi da do kraja ove nedelje na račun INPRO uplati 90 odsto, odnosno 258.000 od ukupno 287.000 evra, za koliko su Francuzi kupili laser za sečenje metala, mašine i ostalu opremu za proizvodnju prikolica (preostalih deset posto, ili 29.000 evra već su uplatili kao depozit prilikom preuzimanja tenderske dokumentacije). Francuzi su, prema ugovoru, obavezni i da, do kraja nedelje, preuzmu 160 radnika INPRO od kojih su polovina invalidna lica, i da sa njima, od 1. septembra, nastave proizvodnju priključnih vozila u firmi koja će se zvati Trigano prikolice, a koja je u Srbiji registrovana još početkom leta.

Proizvodnja automobilskih prikolica u Kragujevcu će biti nastavljena na 4.500 kvadratnih metara pogona Zastave oružje „Sivi dom“, za koji će Trigano prikolice u naredne dve godine oružarima plaćati zakup od dva evra po kvadratnom metru. Na preostalih 1.500 kvadratnih metara „Sivog doma“ biće smešten onaj deo Zastave INPRO koji Francuzi ne preuzimaju, a u kojem će oko 140 radnika koji ostaju nastaviti proizvodnju metalne galanterije, rampi za invalide i konfekcije. U poslovodstvu i Sindikata Zastave INPRA nadaju se da će država da preuzme taj deo fabrike koji, s obzirom na to da većinu zaposlenih u njemu čine invalidni radnici, treba da dobije status zaštitne radionice i centra za obuku i edukaciju osoba sa invaliditetom.

U Zastavi (i Srbiji) je, nakon gašenja proizvodnje domaćih automobila, te kamiona i specijalnih automobila (u Somboru), prodajom INPRA Francuzima sačuvana produkcija priključnih vozila. U delu javnosti i među sindikalcima ipak ima primedbi, pa se, primerice, iz tih krugova čuje da je prodajna cena mašina i ostale opreme za proizvodnju automobilskih prikolica, od 287.000 evra više nego niska, tim pre što, kako tvrde, samo laser za sečenje metala vredi oko milion evra.

U INPRU se, međutim, ne slažu sa primedbama te vrste. Navode, pritom, da je „sporni“ laser 2010. godine plaćen oko 270.000 evra, te da mu je nakon šestogodišnje upotrebe vrednost znatna manja. Upozoravaju i da bi proizvodnja priključnih vozila u Kragujevcu, da nije bilo Triganoa, kojem su isporučivana godinama unazad i koji ju je, na kraju, i preuzeo, gotovo izvesno doživela sudbinu proizvodnje automobila, kamiona i specijalnih automobila. Ističu i da je sačuvano 160 radnih mesta, a da niko ne pita „koliko košta preuzimanje tolikog broja radnika“.

Trigano prikolice će u dogledno vreme u Kragujevcu, u nekoj od ovdašnjih industrijskih ili radnih zona, da izgradi sopstvene fabričke pogone, o čemu se već razgovara sa gradskom upravom, pošto, kako se najavljuje, planira povećanje proizvodnje automobilskih prikolica za francusko, ali i za tržišta zemalja u regionu. Francuzi planiraju i proširenje proizvodnog programa u svojoj firmi u centru Šumadije, što otvara mogućnost za zapošljavanje novih radnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari