Batrovci Foto: Dejana Majstorović (arhiva)

Sastanku je prethodio obilazak prelaza kako bi se utvrdilo da li na obe strane funkcionišu procedure ili su one uzrok zastoja. Prema tvrdnjama predstavnika i hrvatske i srpske strane, policijska provera traje jedva nekoliko minuta, ali istovremeno, na prilazu Batrovcima, u koloni koja juče i nije bila tako duga, tek oko tri kilometra, vozači su čekali da uđu u proceduru i po 30 sati.

Računica koliki je to gubitak za privredu a posebno za prevoznike, nije izvedena, ali vozači tvrde da na toj granici provedu upravo toliko vremena koliko im je potrebno da pređu sa jednog na drugi kraj Evrope. Zato je jedan od predloga bio da se ugradi još jedan prelazni punkt za teretna vozila, još jedna vaga kako bi se udvostručila prohodnost na tom prelazu. To je podržao i predstavnik hrvatskog udruženja prevoznika, a najavio je i da će o tome razgovarali sa njihovim nadležnim ministarstvom.

– U infrastrukturu prelaza Batrovci prošle godine investirali smo oko pet miliona evra, ukoliko je potrebno i o tome se dogovorimo sa hrvatskom stranom, Ministarstvo građevinarstva i saobraćaja ima sredstva da instalira još jedan punkt – rekao je Miodrag Poledica, državni sekretar u tom ministarstvu, ali je ukazao i na problem zbog zabrane zapošljavanja.

Predstavnik hrvatske carine Anto Antunović bio je skeptičan prema toj ideji jer u delegaciji te države nije bilo ljudi iz sektora građevine. Ali, on je naglasio da problem može biti broj zaposlenih, mada je mnogo veća prepreka to što vozila na prelaz dolaze sa neispravnim carinskim obeležjima, plombama a to onda znači kompletnu proveru vozila i tereta. Takođe, zastoj stvara i kada se u kamionu pronađu migranti, a samo u ovoj godini na Batrovcima je pronađeno njih 200, najčešće u vozilima iz Turske, Bugarske, Srbije i Makedonije.

Konačan zaključak sastanka je da se organizuje novi susret za nekoliko meseci, a da se do tada utvrde mere kojima bi se povećao protok vozila jer je to u interesu obe zemlje. Poledica je predložio da se razmisli o objedinjavanju nekih procedura, na primer da se vozilo ne skenira na svakoj granici posebno, dok je Antunović zatražio da srpska strana obrati pažnju na vozače kako bi kamioni ispravni dolazili na granicu.

Povezani tekstovi