Trudimo se da opravdamo ogromno poverenje građana 1Foto: Vuk Branković

Značajna većina građana „trećeg doba“ svoje novčane transakcije, od prijema penzija do plaćanja računa, obavlja preko šaltera Pošte Srbije.

Nije reč samo o višegodišnjoj navici, već je tome doprinela i dostupnost ekspozitura ali i način rada i spektar usluga koje su prilagođene starijim sugrađanima.

– Pošta vrši i redovnu isplatu penzija na svim svojim šalterima za više od 563.000 penzionera, a na kućnoj adresi za više od 411.000 penzionera, od čega je 150.000 korisnika poljoprivrednih penzija. Rukovodeći se specifičnim potrebama korisnika, posebno starijih građana, razvijene su usluge koje poštari pružaju na adresi korisnika, kao što su naplata računa na domu, prijem pošiljaka na adresi pošiljaoca i dostava novca na kućnu adresu po pozivu korisnika. Na primer samo u okviru državnog projekta e-Uprave Pošta je distribuirala do krajnjih korisnika oko pola miliona zdravstvenih knjižica – ističe Mira Petrović, generalna direktorka javnog preduzeća Pošte Srbije i dodaje da stariji građani i penzioneri cene tradiciju dugu 178 godina, biraju verne prijatelje i pouzdane partnere zbog čega su usluge šaltera Pošte njihov najčešći izbor.

Naša sagovornica naglašava da se svi zaposleni u sistemu Pošte trude da opravdaju tako visoko poverenje, a građanima se odužuju tako što kontinuirano unapređuju uslove pružanja usluga, između ostalog i kroz adaptacije i modernizacije postojećih objekata u kojima rade ekspoziture i ispostave Pošte. Najavljuje i da je, u cilju približavanja potrebama penzionera i ostalih korisnika, planiran razvoj novih poštanskih usluga i dalje proširenje teritorije na kojoj će se pružati usluge dostave paketa.

– Samo tokom prethodne i tekuće godine broj pošta je povećan za 67, najvećim delom u ruralnim sredinama. Time je dodatno povećana dostupnost usluga, a Pošta je još jednom dokazala da je pouzdan partner građana i države.

Uz to, više od 4.200 poštara svakodnevno pruža usluge na kućnom pragu korisnika, što za pojedine građane, posebno one starije i koji žive u nepristupačnim, ruralnim i slabije razvijenim područjima, često predstavlja jedini vid komunikacije, a naročito u zimskom periodu – kaže generalna direktorka Pošta Srbije.

Ona podseća da je prethodne godine pokrenut i novi projekat – „Pokretni poštanski šalter“, čiji je cilj da sa mobilnim ekipama koje čine državni službenici, olakša život u ruralnim područjima. Tako je meštanima 55 sela u nerazvijenim opštinama omogućeno da jednom nedeljno u svojoj sredini imaju usluge pokretnog poštanskog šaltera, usluge opštinskog službenika za izdavanje i overu dokumenata, kao i usluge lekara opšte prakse.

Dostupne usluge

Teritorijalna rasprostranjenost mreže jedna je od najbitnijih karakteristika Pošte, čiji je rezultat visoki nivo prostorne dostupnosti usluga. Mreža Pošta obuhvata 1.683 uslužne jedinice – pošte, sa preko 3.200 šaltera. Više od 1.000 pošta je locirano u prigradskim i ruralnim područjima. Ovo je važno za sve korisnike usluga, a naročito za starije građane kojima se na ovaj način obezbeđuju neophodne usluge nadomak kućnog praga. 

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.