Virtuelni asistent srpske kompanije “SAGA” predstavljen na Samitu u Berlinu 1Foto: SAGA

Najnaprednija platforma za virtuelne asistente „Weaver”, koju su napravili srpski IT stručnjaci, predstavljena je na „Chatbot Summit“-u u Berlinu.

Ovaj asistent u čijoj osnovi je veštačka inteligencija pomaže kompanijama da uspostave bolju komunikaciju sa svojim klijentima, skrate vreme čekanja odgovora na pitanja koja se postavljaju korisničkim centrima i pametnije iskoristi radno vreme svojih operatera. „Weaver” je napravljen u beogradskoj kompaniji „Saga”, jedinom predstavniku srpske IT industrije na berlinskom Samitu.

Od faze razvoja želja nam je bila da Weaver bude proizvod koji može da stane rame uz rame sa proizvodima vodećih svetskih kompanija. Verujemo da imamo znanja i posedujemo umeće da napravimo proizvod u Srbiji koji će biti konkurentan u celom svetu. Weaver razume i govori veliki broj jezika pa nam je to veliki adut za nastup na stranim tržištima”, kaže Nebojša Bjelotomić, direktor kompanije „Saga”.

Weaver je platforma iz koje nastaju virtuelni asistenti. Oni se mogu povezati sa aplikacijama za razmenu tekstualnih poruka, kao što su WhatsApp, Facebook Messenger, Skype, Viber, ili mogu da budu integrisani na sajtovima kompanija. Korisnici preko njega uspostavljaju komunikaciju sa inteligentnim asistentom koji im nudi pametne odgovore na njihova pitanja, bez pomoći zaposlenih. Inteligencija ovog rešenja se ogleda u odabiru preciznih odgovora zasnovanih na istoriji komunikacije – mašina sama uči iz iskustva. Tokom vremena i korišćenja, Weaver uči nove fraze, prilagođavajući se potrebama kako kompanije, tako i njenih klijenata koji im postavljaju pitanja.

Poseban kvalitet našeg virtuelnog asistenta je da ume da prepozna značenje pitanja, čak i ako je u njemu bilo slovnih grešaka. Takođe, Weaver razume smisao konverzacije i sposoban je da vodi razgovor identičan razgovoru bilo koje dve osobe. Platforma je napravljena tako da razume svaki deo komunikacije i nije joj teško da prepozna promene i brzo odgovori na novo pitanje”, kaže Bjelotomić.

Na ovaj način, Weaver pomaže zaposlenima u kontakt-centrima ili odeljenjima za odnose sa korisnicima u kompanijama, čiji zaposleni onda dobijaju šansu da se bave drugim poslovima, budu kreativniji i posvete više vremena unapređenju drugih oblasti poslovanja.

Platforma kompanije „Saga” već je našla svoju primenu – postala je deo timova u Raiffeisen banci, Societé Generale banci i uskoro u Telekomu Srbije. Pored navedenih kompanija, u toku je par implementacija kako na domaćem tržištu, tako i u regionu. Takođe, kuriozitet je da je implementiran i na najrazličitijim govornim područjima, pa je podrška za male jezike usavršena. Glasovna obrada dolazne komunikacije je u završnoj fazi, što je predstavljeno i na Samitu u Berlinu.

Kompanija „Saga” obeležiće sledeće godine tri decenije postojanja, tokom kojih je uspešno poslovala ponajviše sa srednjim i velikim kompanijama, nudeći svoja rešenja u sferi informacionih tehnologija. Od 2009. godine, „Saga” je deo New Frontier Group – najperspektivnije grupacije ICT preduzeća u Centralnoj i Istočnoj Evropi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari