Niskotarifne kompanije Viz er i Span er zatražile su dozvole da od letnjeg reda letenja počnu sa letovima iz Srbije i dobiće dozvole, najavio je juče direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije Nebojša Starčević. Prema njegovim rečima, Viz er će leteti od juna za Dortmund i londonski aerodrom Luton, a razmišlja i o uvođenju linije ka Španiji, dok je Span er najavio uvođenje linije Beograd – Barselona od marta.

– Politika zemlje je da otvorimo naše nebo i blagonaklono odgovorimo na sve zahteve za dobijanje dozvola koji ispunjavaju uslove. Očekujemo da ćemo u narednih 10 do 15 dana primiti veliki broj zahteva za otvaranje linija od letnjeg reda letenja jer je sada vreme kada se ti zahtevi podnose – rekao je Starčevi.

Inače, Aerodrom „Nikola Tesla“ juče je najavio da će Viz er održati konferenciju za novinare u petak na kojoj bi trebalo da budu najavljeni planovi te kompanije. Starčević je naglasio i da bi tokom letnje sezone saobraćaj sa Srbijom mogle da obavljaju i sve zainteresovane čarter kompanije iz Evropske unije što bi dodatno povećalo konkurenciju. On je podsetio da su dozvole dobili ili traže i aviokompanije poput Adrija ervejza, Egian ervejza, Baltik era i istakao da neće biti problema da Aerodrom „Nikola Tesla“ primi povećani broj aviokompanija jer može da opsluži pet miliona putnika dok sada godišnje kroz aerodrom prođe tek polovina tog broja. Starčević je naglasio i da je velika aviokompanija Emirati veoma zainteresovana za letove ka Beogradu i da nije nerealno da uskoro počne da saobraća do glavnog grada Srbije ili do drugih gradova u Evropi preko Beograda, na osnovu sporazuma koji su Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali nedavno sa Srbijom. Takav sporazum sada žele da potpišu i vazduhoplovne vlasti Kuvajta, rekao je Starčević. On je dodao da ipak nije bilo interesovanja nijedne kompanije da leti iz Niša.

Kada je reč o problemima koji su prošle godine izbili oko čarter kompanija iz Turske i Egipta, direktor srpskog direktorata rekao je da su već počeli pregovori na nivou ministarstava kako se slična situacija ne bi ponovila i kako ne bi trpeli putnici. Starčević je rekao da je namera Srbije da se to pitanje reši principijelno, a ne od slučaja do slučaja, odnosno da se reši da li inostrane čarter kompanije (koje nisu iz zemalja potpisnica Sporazuma o otvorenom nebu) mogu da prevoze putnike iz Srbije ili ne. On je dodao da takvih problema nema sa Hrvatskom, a da li će ovog leta biti saobraćaja sa tom zemljom zavisi isključivo od odluke Jata. Kroacija erlajns nije tražila dozvolu za letove ka Srbiji, rekao je Starčević.

Jat gubi tržište

Nebojša Starčević izneo je novinarima i ličnu ocenu da Jat ervejz leti manje nego u vreme kada je on bio na čelu nacionalne aviokompanije i da će sa najavljenim povećanjem konkurencije na srpskom nebu Jat i dalje gubiti tržište jer su sve manji kapaciteti (avioni) kojima raspolaže. Ipak, on je naglasio da bi Srbija trebalo da ima nacionalnu aviokompaniju jer bi to sprečilo inostrane kompanije da preuzmu tržište i podignu cene i do 30 odsto bez ikakvih posledica. On je pohvalio bezbednost Jata i izneo ocenu da karte tog prevoznika nisu skupe. Starčević nije odbacio mogućnosti i da se uskoro pojavi nova domaća aviokompanija jer je otvaranje neba iznad Srbije najbolji trenutak za to. On je dodao da postoji interesovanje lica iz inostranstva da osnuju aviokompaniju u Srbiji, a jedan takav primer stiže iz Crne Gore.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari