Za razliku od Srbije gde je, prema tvrdnjama iz Privredne komore Srbije, broj kamiona u tranzitu u januaru ove godine smanjen za 20 odsto u odnosu na početak prošle godine, u Hrvatskoj smanjenja nije bilo, piše zagrebački Poslovni dnevnik. Štaviše, prema podacima Hrvatskih autocesta, na izlazu Lipovac prema graničnom prelazu Bajakovo sa Srbijom u januaru je zabeleženo oko dva odsto više teretnih vozila u odnosu na januar 2006.

Za razliku od Srbije gde je, prema tvrdnjama iz Privredne komore Srbije, broj kamiona u tranzitu u januaru ove godine smanjen za 20 odsto u odnosu na početak prošle godine, u Hrvatskoj smanjenja nije bilo, piše zagrebački Poslovni dnevnik. Štaviše, prema podacima Hrvatskih autocesta, na izlazu Lipovac prema graničnom prelazu Bajakovo sa Srbijom u januaru je zabeleženo oko dva odsto više teretnih vozila u odnosu na januar 2006. godine. Na autoputu Zagreb-Lipovac u januaru je zabeleženo 10,55 odsto više teretnih vozila. U istom periodu bilo je 15,17 odsto svih vozila više nego u januaru prošle godine.
Hrvatski prevoznici misle da su preskupi parking i carina za šta, prema njihovim tvrdnjama, treba izdvojiti 120 evra, što je znatno više u odnosu na dosadašnjih 40 evra, glavni razlozi što vozači obilaze Srbiju. U Hrvatskoj takvo parkiranje košta 130 kuna (17,7 evra). Osim toga, prevoznici ne vole da idu kroz Srbiju zbog putarine koja košta 10 evra i cena putarine koje se strancima još naplaćuje dvostruko više nego domaćim vozačima, piše Poslovni dnevnik. Predsednik udruženja Hrvatskih drumskih prevoznika Marijan Baneli kaže da je moguće da deo kamionskih prevoznika iz istočnih država zaobilazi koridor 10, kao što čine neki turski prevoznici, ali da takav trend što se tiče Hrvatske još nije primećen. „U Srbiji će morati da reše problem parkiranja jer će definitivno oterati špeditere sa svojih puteva“, tvrdi Baneli i dodaje da je u Ministarstvu mora, turizma, saobraćaja Hrvatske održan pripremni sastanak buduće komisije hrvatskih i srpskih prevoznika. Mešovita komisija, koja će prvi zvanični sastanak imati 7. marta u Beogradu, trebalo bi da analizira problematiku drumskog saobraćaja između Hrvatske i Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari