P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Inače, zahtev za izmenu plana reorganizacije podnela je grupa poverilaca, ali je ročište odloženo na zahtev najvećeg, Kredit agrikoli banke.

Podsetimo, preduzeće ATP Vojvodinu kupio je Ilija Dević 2004. godine, što se smatralo jednom od uspešnih privatizacija jer je u prvoj godini ispunjen investicioni plan, proširena delatnost i zaposleno još 200 novih radnika. Naredne godine, na osnovu ugovora sklopljenog sa Gradom, ATP Vojvodina je počela i 2007. završila gradnju nove međunarodne autobuske stanice sa servisom za „setru“ i „mercedes“ čija zastupništva za Srbiju je to preduzeće u međuvremenu dobilo. Međutim, Grad svoj deo ugovora, preusmeravanje saobraćaja na novu lokaciju kako bi stanica mogla da počne sa radom, nije ispoštovao. Pod pritiskom kreditnih rata ATP Vojvodina je otišla u stečaj, 500 radnika na evidenciju nezaposlenih, a predmet je Evropska unija svrstala među pet najvećih od 24 sporne privatizacije, uz ocenu da je jedino u tom slučaju oštećen investitor a ne država.

– Prvo pitanje koje se postavlja jeste kako je moguće da se sada preusmerava saobraćaj, a to nije moglo da se učini kada je, na osnovu sklopljenog ugovora, to tražio Dević. Ako sada može, kada to traži gradsko preduzeće, zašto nije moglo ranije, nego je pušteno da firma ne radi, ode u stečaj – pita advokat Devića Emir Jašarević i dodaje da u ovim pregovorima niko nije kontaktirao bivšeg većinskog vlasnika, kome je nakon sporno raskinute privatizacije, u kojoj je posedovao više od 80 odsto akcija, po osnovu ulaganja ipak priznato 38 odsto udela u firmi.

Sam Dević ogorčen je nakon jučerašnjeg saznanja da je firma u koju je ulagao svoj kapital, opteretio kreditima za izgradnju i matična preduzeća i ličnu imovinu, zapravo oterana u stečaj da bi je sada, kako kaže, preotela gradska vlast i praktično poklonila Javnom gradskom saobraćajnom preduzeću.

– Ja sam privatizujući ATP Vojvodinu došao kao ozbiljan privatnik, sa 30-godišnjim iskustvom, došao sam kao investitor a ne kao ktitor Novog Sada. Ovaj današnji potez, kojim mi otimaju stečeni kapital, loša je poruka stranim a posebno domaćim investitorima koji treba da dođu u Srbiju – kaže Dević i zaključuje da je sada jasno zašto je ATP Vojvodina morala da ode u stečaj.