Bitef teatar u Beogradu, koji tokom 2007. obeležava „punoletstvo“ – 18 godina postojanja, najavio je devet novih predstava na svojoj velikoj sceni, počev od komada Gregorija Berka „Gagarinov put“ – komedije terorizma, koja će biti premijerno izvedena 3. februara. Tom premijernom predstavom, u kojoj igraju Milan Lane Gutović, Branislav Trifunović, Marinko Madžgalj i Miljan Prljeta, Bitef teatar promovisaće i novi blok sistem igranja predstava, pa će „Gagarinov put“ biti izvođen deset puta zaredom – od 3.

Bitef teatar u Beogradu, koji tokom 2007. obeležava „punoletstvo“ – 18 godina postojanja, najavio je devet novih predstava na svojoj velikoj sceni, počev od komada Gregorija Berka „Gagarinov put“ – komedije terorizma, koja će biti premijerno izvedena 3. februara. Tom premijernom predstavom, u kojoj igraju Milan Lane Gutović, Branislav Trifunović, Marinko Madžgalj i Miljan Prljeta, Bitef teatar promovisaće i novi blok sistem igranja predstava, pa će „Gagarinov put“ biti izvođen deset puta zaredom – od 3. do 11. februara.
Berkov „Gagarinov put“ (Čekajući Godoa sa puškom), u režiji Maje Milatović Ovidia, humoristički gleda na ostatke ideologija 20. veka – od marksističkih i hegelovskih teorija do pisanja Ženea i Sartra, sudarajući ekonomiju, politiku i nasilje u jetkoj komediji ideološkog i ličnog. Preturajući po političkoj filosofiji, komad postavlja pitanja: Da li politički simbolizam postoji u ličnom aktu?, Da li je političko nasilje opravdano?, Koja je razlika između revolucije i ubistva?, Postoji li izlaz iz apatije u svetu u kome je verovanje obezvređeno..? naveo je Bitef teatar.
Rediteljka Maja Milatović Ovadia, diplomirala na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Egona Savina, završila je i Directors program u Studiju Kraljevskog nacionalnog teatra u Londonu, a u britanskoj prestonici i dalje je na usavršavanju (MA Advance Theatre Practice, Central School of Speech ans Drama, London). Režirala je predstave „Pedalina“ (N. Veličković, Blue Elephant Theatre, London), „Mrvice“ (M. O’Neil, Revolving Stages, London), „Bukefal“ (B. Puletić, Narodno pozorište Beograd), „Ljubavnik“ (H. Pinter, Glej pozorište, Slovenija), „Pad na betl“ (M. Piletić, CNP, Podgorica), „Kafka’s dick“ (A. Bennett, Narodno pozorište, Beograd). Umetnička je direktorka Balkan Art sezone, tromesečne sezone filmske, pozorišne i vizuelne umetnosti sa Balkana (Blue Elephant Theatre, London), učesnica radionica Rimini Protokol, Homo Novus Internacionalni festival alternativnog teatra u Rigi i članica NADA projekta i koordinator i učesnik u RNT Studio / NADA radionicama (Beograd/London). Pisac Burke, rođen u Škotskoj, veliki deo detinjstva je proveo na Gibraltaru, a izvesno vreme studirao je ekonomiju.
Komad „Gagarin Way“ poslao je pozorištu Travers, škotskom ekvivalentu Royal Courta i mesecima čekao njihov odgovor. Za tu dramu dobio je nagradu Udruženja kritičara (Critic’s Circle Award) i nominovan je za Olivier nagradu za najbolji novi komad. Autor je i drama „The Chain Play“, „Debt“, „The Party“, „The Straits“ i „On Tour“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari