Muzika iz filmova "Sjaj" i "Bal na vodi" 1

Nova Beogradska opera će sutra na Kolarcu, a u saradnji sa Muzičkom omladinom Novog Sada, i u nedelju u novosadskoj Sinagogi, organizovati koncert pijanistkinje Evelin Berezovski (Rusija/Engleska) i Novog simfonijskog orkestra „Makris“ pod dirigentskom upravom maestra Predraga Goste (SAD/Srbija).

Na ovom koncertu publika će imati nesvakidašnju priliku da čuje uživo kompozicije koje su korišćene u kultnim filmovima „Sjaj“ i „Bal na vodi“, a biće to „Koncert za klavir i orkestar br. 3 u d-molu“ Sergeja Rahmanjinova i „Hora staccato“ Grigorasa Dinikua.

– Naš orkestar čine mladi ljudi jer naša misija i jeste da angažujemo mlade talentovane muzičare pa je prirodno da na gostovanja pozivamo kao soliste mlade svetske muzičare, a Evelin Berezovski je svakako pijanistkinja koja je u poslednjih nekoliko godina koncertirala sa značajnim orkestrima širom sveta. Kada je repertoar u pitanju, pored ličnih afiniteta, a za mene su svakako 2. i 3. Klavirski koncert najbolja Rahmanjinovljeva dela, uvek ga kreiramo imajući u vidu i publiku, tj. da dela na našem repertoaru duže vreme nisu izvođena u pojedinim sredinama – izjavio je za list Danas maestro Predrag Gosta.

Upravo čuveni Treći koncert Rahmanjinova publika u Novom Sadu nije bila u prilici da čuje uživo više od jedne decenije.

Evelin Berezovski je rođena u Moskvi 1991. godine. Sa pet godina je počela da svira klavir, a sa sedam da pohađa časove u Perslovoj školi muzike. Studirala je na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu s Hamišom Milnom, sa Eliso Virsaladze u Italiji, a trenutno studira na fakultetu „Ecole Normale Cortot“ kod prof. Rene Šeresevske. Evelin javno nastupa od svoje sedme godine, a prvi put svira s orkestrom s 11 godina izvodeći Mocartov Klavirski koncert K. 415. Dobila je prvu nagradu na Međunarodnom pijanističkom takmičenju u Lanji sir-Marnu 2012. godine. Takođe, osvojila je i nagradu publike, nagradu gradonačelnika i studentsku nagradu Pariskog konzervatorijuma. Od 2015. Evelin je, pored brojnih resitala širom Evrope, nastupala i s orkestrima među kojima su: londonski „Musical Arts“ pod palicom DŽona Landora, sa Simfonijskim orkestrom Eshedea (Holandija), sa Tokijskim Mocartovim sviračima kojima diriguje Fransoa-Gzavije Rot, orkestom „Musica viva“ i Aleksanderom Rudinom, Tajlandskim simfonijskim orkestrom i Severnočeškim filharmoničarima, oba pod upravom islandskog dirigenta Gudnija EmIlsona, kao i s Letonskim nacionalnim simfonijskim orkestrom.

Na programu će, pored već navedenih dela, biti: D. Kabalevski: Uvertira iz opere „Kola Brenjon“, A. Simić: „Grad u kojem je stalo vreme“, A. Hačaturjan: Valcer iz svite Maskarada i A. Makris: Moto perpetuo.

Oba koncerta, i na Kolarcu i u Sinagogi počinju u 20 sati. Ulaznice se mogu kupiti na blagajni Kolarčeve zadužbine po ceni od 300 i 500 dinara, a za novosadski koncert u Muzičkoj omladini Novog Sada radnim danima od osam do 14h, kao i dva sata pred početak koncerta u Sinagogi. Cena karte je 500 dinara, s tim što članovi MONS-a imaju 50 odsto popusta.

U fokusu mladi talenti

Novi simfonijski orkestar „Makris“ svoj prvi koncert priredio je pre nešto više od dve godine – 31. januara 2015. Osnivač i umetnički direktor orkestra je dirigent Predrag Gosta, a orkestar okuplja prvenstveno mlade talente i ujedno je zvaničan orkestar Nove beogradske opere osnovane pre tri godine. Ovaj ansambl deluje pod pokroviteljstvom Fondacije „Makris“ iz SAD-a, te stoga nosi ime američkog kompozitora grčkog porekla Andreasa Makrisa (1930-2005).

Fondacija „Makris“, sa sedištem u Vašingtonu, radi na očuvanju muzičke zaostavštine Andreasa Makrisa i pomaže razvoj mladih talenata. Zahvaljujući njima, Nova beogradska opera i Studio za ranu muziku dobili su na korišćenje novo italijansko čembalo, kamerne orgulje, barokne timpane i druge instrumente, kombi za prevoz, a više mladih umetnika primilo je školarine koje su im omogućile da se usavršavaju na majstorskim radionicama u Beogradu, Rusiji, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, SAD-u i Austriji.

NSO „Makris“ posebnu pažnju poklanja istorijskoj interpretaciji, te zavisno od repertoara svira na savremenim ili istorijskim instrumentima, ili koristi određene elemente koje približavaju interpretaciju vremenu kada je muzika nastala.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari