Premijera „Predstave Hamleta u selu Mrduša Donja“ Ive Brešana, u režiji Želimira Oreškovića, biće održana 30. januara na sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta, najavljeno je juče na konferenciji za novinare u nacionalnom teatru. U oceni potencijalnog pozorišnog hita, složni su bili upravnik Dejan Savić i direktor Drame Božidar Đurović – od odličnog teksta, popularnog, igranog, prenetog na filmsko platno, možda jednog od najboljih hrvatskih dramskih autora, preko izuzetne ekipe predvođene hrvatskim rediteljem, gostom Beograda i NP posle skoro 20 godina, sve do aktuelnosti komada u kome se vidi „šta se događa kada se mali ljudi bave velikim stvarima i još im se da vlast“.

Premijera „Predstave Hamleta u selu Mrduša Donja“ Ive Brešana, u režiji Želimira Oreškovića, biće održana 30. januara na sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta, najavljeno je juče na konferenciji za novinare u nacionalnom teatru. U oceni potencijalnog pozorišnog hita, složni su bili upravnik Dejan Savić i direktor Drame Božidar Đurović – od odličnog teksta, popularnog, igranog, prenetog na filmsko platno, možda jednog od najboljih hrvatskih dramskih autora, preko izuzetne ekipe predvođene hrvatskim rediteljem, gostom Beograda i NP posle skoro 20 godina, sve do aktuelnosti komada u kome se vidi „šta se događa kada se mali ljudi bave velikim stvarima i još im se da vlast“.
Zahvalivši i onima sa kojima se nakada družio i sarađivao u ekipi, kao i onima njemu nepoznatima do ove predsatve, te na publicitetu koji je pratio njegov rad na „Predstavi Hamleta“, Orešković je rekao da komad govori o zabitom selu, izmišljenog toponima („nešto se mrda, pa još i na dnu“), u kome se, preneseno, vrši nasilje nad Šekspirom u uslovima apsolutnog primitivizma („U se, na se i poda se“, kako kaže jedan od likova), što rezultira nasiljem i nad samim seljačkim ansamblom i tragičnim raspletom. On je podsetio i da je podnaslov drame „tragična groteska“ i, iako se često igrala kao komedija, komika u njoj izvrće se u nešto neprihvatljivo. Primitivizam, smatra Orešković, bio je i glavni uzrok svih nedavnih nesreća na ovim prostorima zbog čega su se stvari rešavale na ružan način i ovaj komad upozorava na tu činjenicu, u izvesnom smislu on je metafora primitivizma. Rad sa glumcima imao je napetosti, ali stvaralačke, dodao je on. A glumci su, svi odreda izrazili svoje zadovoljstvo zbog saradnje sa Oreškovićem i rada upravo na ovom tekstu, dok su stariji govorili i o prvoj izvedbi „Predstave Hamleta“ zagrebačkog pozorišta ITD na Bitefu sedamdesetih koja je bila i ostala jedan od pozorišnih događaja na ovim prostorima. Među tim glumcima su: Miodrag Krivokapić, Predrag Ejdus, Marko Nikolić, kao i Branko Vidaković, Vladan Gajović, Branislav Tomašević, Nela Mihailović i drugi. Brojni su i „seljaci i seljanke“ Mrduše Donje, pa u predstavi ima i, u pozorištu nimalo lakih za postavljenje, masovnih scena. Dramaturg je Zoran Raičević, scenograf Boris Maksimović, kostimograf Marina Vukasović-Medenica, a muziku je radio Mihailo Blam. Predstava traje dva sata i pet minuta i ima pauzu. Prve reprize su u februaru.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari